Verkeerde boot 😅 en veel regen!

12 juni 2019 - Valbo, Zweden

Tijdens het ontbijtbuffet kijk ik uit het raam van de ferry! Geen land te zien aan bakboord terwijl we over ruim een uur aan moeten meren in Göteborg (zweden). Ik check Google Maps om te kijken waar we varen! De schrik slaat me om mijn hart. De blauwe stip van "mijn locatie"  zegt dat we ter hoogte van Stavanger zijn aan de westkust van Noorwegen! Verschrikt kijk ik neef Gerko aan....tjezus %$@*& we zitten op de verkeerde ferry! 😱😰😳

Screenshot Stavanger

Neef Gerko nuchter als altijd: "je gelooft toch niet alles wat je gsm zegt!" Ik ben er niet gerust op ....zelfs niet als ik op onze tickets Kiel-Göteborg zie staan. Ik check weer mijn telefoon en we zijn nog steeds op weg naar Stavanger. Ik maak een print screen en ik ren nog net niet naar de stuurhut want dan zie ik gelukkig op links eilandjes op doemen. Nu zegt Google Maps gelukkig wel dat we in het Kattegat varen. Goedemorgen.... ik ben klaarwakker!

We rijden van Göteborg over de E20 naar Stockholm. Eerst wat heuvelachtig maar later vlak. Waar je kijkt overal staat Lupine als onkruid langs de weg. Als ik 1 plant poot in de tuin gaat hij dood en hier staan in het wild hele velden. Dit moet op de foto.

Lupine

Helaas gaat het regenen. Van de 520 km vandaag rijden we zeker 300 in de regen. Soms hard dan miezer. Met de noordoosten tegenwind niet fijn en gewoon kkkkoud.  Onderweg veel meren, bomen en flitsers! Wel eerlijk ze geven het netjes aan met een bord van te voren. En dan zien we Mariestad. Onze oma van de Berg heette Marie. Hoe grappig...haar eigen stad. Nooit geweten.😉 Hier drinken we een bakkie koffie. Op onze oma! "Bel bel" zou ze gezegd hebben met haar armen over elkaar op haar borst!

Op een gegeven moment een bord " pas op voor elanden". Jaja en we zitten nog niet in Stockholm. Zal wel loslopen!  Dat klopt ja....ik zie gewoon een vrouwtjeseland in een braakliggend bos staan....met een jong! Hoe gaaf is dat. 🤩! Euforisch deel ik het mede aan neef die op de weg moet letten en dus net te laat is! Het maakt deze regenachtige dag een beetje goed.

Even later nog een stop waar we ons gasbrandertje uitproberen. Het is net even droog! We koken wat water voor de thee en cup of soup.  De warmte van het pitje is even heerlijk voor mijn verkleumde handen.

Koude handen

We zoeken via booking.com een slaapplek voor de nacht. Een leuk hotel met een heerlijke warme douche en super lekker eten! Verder gekomen dan de planning. En een leuke gastheer die fervent visser is. Trots laat ik hem de foto zien van "my husband Arjen" die vandaag op onze trouwdag met zoon Erik mooie zeebaarzen heeft gevangen! Een lekker feestmaal en gefeliciteerd lieverd met onze 27 jaar! 😘

1. Dineke:
    12 juni 2019
    Hihi, alleen door je blog te lezen, moet ik lachen. En wat nog fijner is, ik hoor jouw welluidende lach rond gaan over de ferry....geweldig:)
    Jammer van de regen en de kou. Natuurlijk van harte schone zus met jullie trouwdag! Ik zou zeggen: skol!!
    En slaap lekker straks...
  2. Wina stormbroek vanmeegdenburg.:
    12 juni 2019
    Wat leuk jullie hebben het wel gezellig zo.en koud en regen hier ook.veel plezier.en nog gefeliciteerd met je trouwdag.
  3. Daniella de Regt.:
    12 juni 2019
    Ik hoop Marja dat het weer beter wordt voor jullie.
  4. Lenie Vermeer:
    12 juni 2019
    Geweldig om dit te lezen ,
  5. Kees Kap:
    12 juni 2019
    Je zal nog wel meer wild tegen komen prachtig wel jammer van de regen maar ja het was hier ook zo veel plezier
  6. Alice:
    12 juni 2019
    De verkeerde ferry, het zou me niet verbaasd hebben🤣. Toen ik je verhaal aan het lezen was, had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het uiteindelijk wel de juiste ferry bleek te zijn🙈. Maar gelukkig heb je Gerko die jou de juiste weg leidt😁. Mooi verhaal weer. En hoe gaaf... een eland met jong in het wild... wow! Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
  7. Geert:
    12 juni 2019
    Nog gefeliciteerd. Hopelijk snel beter weer voor jullie reis. Is leuk om jullie zo te volgen.
  8. Margriet:
    12 juni 2019
    O gisteren gemist. Maar ja nu snap je wel dat ik altijd in Zweden met onze trouwdag lupine met fluitenkruid krijgt. 😊
  9. Dineke van Hennik:
    13 juni 2019
    Gefeliciteerd met jullie 27 jarig huwelijk.
    Verkeerde boot!! Gelukkig is neef Gerko relaxed, zodat de stuurman gewoon zijn werk kan doen zonder dat jij er naar toe vliegt:-))
    Jammer van de regen :-(( hier is het ook huilen met de pet op wat het weer betreft.
    Gasbrandertje, thee, cup of soup iets anders dan afgelopen weekend :-))
  10. Jeannet:
    13 juni 2019
    Super gaaf om te lezen, stelletje avonturiers!!!! Geweldig hoor, ik ben jaloers 👍👍
  11. Astrid:
    13 juni 2019
    Wat een avontuur weer !ik hoop dat het weer beter word! Nog een fijne reis .en niet onbelangrijk Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
  12. Rieneke Kleijwegt:
    17 juni 2019
    Heb weer genoten van jullie avontuur vooral op die ferry zag je al helemaal rennen met je mobiel😂