Stau en Baustelle naar Kiel

11 juni 2019 - Kiel, Duitsland

Vanochtend vertrokken op schema om 9 uur. Met aan de dijk een klein uitzwaaicomité. Daar gaan we dan! Het is droog in ieder geval. Net voor Oldenzaal een bak koffie gescoord en weer door. Veel file gehad in totaal. Bij Gouda, Utrecht, Osnabrück en Bremen. We kunnen er een beetje tussendoor laveren. En de kleinste auto's rijden het breedst uit valt ons op! En wat mensen allemaal niet doen in hun auto! Echt hè!?

Door de file

We gaan even weg van de snelweg voor Hamburg richting Seedorf.  Daar heeft neef Gerko 32 jaar geleden in dienst gelegen. De gebouwen staan er nog steeds en het is nu van het Duitse leger. We zien jonge groepen soldaten langs marcheren. Eerder is ons al gezegd dat we geen foto's mogen maken. We rijden nog een rondje waar we kunnen komen. Gerko vertelt nog een paar smeuïge verhalen van zijn diensttijd. Niet geschikt voor deze blog dit jeugdsentiment! 😜

Daarna door naar Hamburg. Inmiddels knap warm geworden met 23 graden. Een grote havenstad met veel containeroverslag. We gaan de rivier de Elbe onderdoor richting Kiel. Veel Baustelle en Stau weer.

Kranen in Hamburg

Uit verveling ga ik Duitse kentekens lezen en merk dat er veel leuke woorden gevormd worden. De leukste was PILS. En DO IT. Dat gaan we zeker doen. Een biertje als we aankomen in Kiel op de Ferry.

Pils

Dag 1 goed doorgekomen zonder een spat regen met 640 km op de teller! Een prachtige zonsondergang gezien tijdens het eten op dit enorme schip.

Zonsondergang op de boot

Terwijl ik deze blog schrijf op het bovenste bed van het stapelbed ronkt de motor zachtjes. Op naar Göteborg waar we morgenochtend aanmeren  rond 9 uur. Truste!

Aangekomen in Kiel bij de Ferry

1. Trudy:
    11 juni 2019
    Wauw, nu is het echt begonnen.
    Goede reis hoor.
    Liefs Trudy
  2. Tessa:
    11 juni 2019
    Veel plezier😃
  3. Henk van Hal:
    12 juni 2019
    Fijne reis, geniet ervan!
  4. Jeannet:
    12 juni 2019
    Goedemorge, rij voorzichtig en heerlijk genieten!!!!!
  5. Karin Blom:
    12 juni 2019
    Jullie avontuur is begonnen. Proost en een goede reis samen.
  6. Marja:
    En al weer voorbij.😅
  7. Marcella:
    12 juni 2019
    Fantastische ik ga er weer voor zitten,een hele fijne reis beide
  8. Marja:
    Dank je Marcella.😘
  9. Sandra:
    12 juni 2019
    Goede reis en veel plezier
  10. Marja:
    Dank je.😘
  11. Rieneke Kleijwegt:
    12 juni 2019
    Dag 1 dus succesvol verlopen ook vandaag weer veilige rit toegewenst en kijk uit naar jullie verhaal vanavond😃🍀
  12. Ina tramper:
    12 juni 2019
    Nu komen de mooie routes! Lekker uitgerust om er aan te beginnen.xx
  13. Kees Kap:
    12 juni 2019
    Heerlijk in Zweden rijden en weetje het wordt steeds rustiger op de weg veel plezier gr Kees Kap een andere Noordkaapganger
  14. Marian Groeneveld:
    12 juni 2019
    Genieten en veel plezier samen
  15. Corina Noordermeer-Braat:
    Veel plezier!
  16. Anita Buitendijk:
    12 juni 2019
    Lekker genieten, en veel plezier samen x