Dag 15 (de laatste). Van Emden naar huis (369 km over de weg)

27 juni 2023 - Zuidland, Nederland

Omdat het de laatste nacht (bonte avond) was hebben een upgrade gedaan gisteren op de veerboot. En omdat er geen internet was op de boot was die prijs nog scherper. Dus we zaten in een luxe hut helemaal voor op de boot. Alsof we zelf de kapitein waren😂. Met bubbels en een volle koelkast drank, chips en fruit en nog vouchers  voor drankjes op de boot. Wat een lol! Op het autodek stonden we eerder al achter 4 motorrijders uit de Noordoostpolder. We raakten wat aan de praat en later op de ferry dronken we nog een biertje met ze. Was erg gezellig. Er was genoeg gespreksstof want het waren 4 leuke boeren die ook al jaren met elkaar op motortrip gaan. Daarna lekker aan het dinerbuffet. Er was nog een leuke band en veel entertainment op de boot. Ik voelde aan alles dat we het ruime sop op gingen. Het was windkracht 5 tot 6 dus het ging aardig te keer. Ik had het hele gangpad nodig toen ik naar de wc liep. Nee niet van de drank! Voor zekerheid maar een reispil ingenomen. Maar was al te laat. Ik werd zeeziek🤮. Wel luchtte het op toen het er uit was. Als ik de horizon maar in het zicht hield. Uiteindelijk toch nog wat kunnen slapen. In de ochtend zien we de waddeneilanden, de Eemshaven en Delfzijl. Het ontbijt smaakte weer heerlijk. De zee en ook mijn maag zijn gelukkiger weer rustiger geworden. We voeren de Eems en later de Dollard op. Rond half 11 rijden we de boot af. We zeggen onze nieuwe motorvrienden gedag en rijden een stuk over de Duitse snelweg en gaan bij Zwarte Meer (alsof we nog niet genoeg meren hadden gezien onderweg😜)de grens over. We zijn weer in ons eigen land. Wat een drukte op de snelweg hier. Dat is even wennen. Onderweg eten we nog een broodje en een bak koffie. En weer door! Althans dat zouden we wel willen maar we rijden ons klemvast in de file bij Rotterdam. Het staat helemaal stil. Dus maar op de vangrail gaan zitten wachten tot het weer gaat rijden. Ik denk dat we in onze hele reis niet zoveel auto's gezien hebben als vandaag op 1 dag. 🙄

Een tijd later zit er beweging in. Dan zijn we weer op ons eigen eilandje Voorne-Putten. En even later op mijn eigen dijkje. Ook weer fijn om mijn eigen mannen te zien. Waaronder de hele blije Hunter! We drinken nog een frisje want Gerko moet nog naar huis rijden. Ik bedank hem weer voor de prachtige reis met onze OMG. Ik heb me achterop deze ruim 5000 km geen seconde onveilig gevoeld achterop. Het was weer een mooi avontuur met mijn neef samen! Wat hebben we veel gezien en meegemaakt. Maar vooral lol gehad. Iedereen bedankt voor het volgen van onze reis en de leuke reacties. Tot volgende keer. Dan allemaal weer mee in het zijspan😘.

1. Dick:
    27 juni 2023
    Welkom thuis
  2. Trudy:
    27 juni 2023
    Welkom thuis, wat weer een mooi verhaal van een prachtige reis
  3. Dineke:
    28 juni 2023
    Lieverds, dank voor de rit en fijn dat jullie goed thuis zijn! Tot de volgende OMG Xxx
  4. Geert:
    28 juni 2023
    👍Was leuk om jullie weer te mogen volgen. Ben benieuwd naar de OMG reis in 2024.
  5. Jeannet:
    29 juni 2023
    Ik heb weer genoten van jullie fantastische onderneming!! Wat een geweldige vakantie weer. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en ik rij heel graag de volgende keer mee in het zijspan🤩
  6. Sindy:
    1 juli 2023
    Weer veilig thuis. Leuke verhalen en mooie foto’s erbij. Het was heel fijn om jullie te mogen volgen en mee te kunnen genieten van jullie geweldige reis.