Dag 14 Evje naar de ferry in Kristiansand (128 km)

26 juni 2023 - Kristiansand, Noorwegen

Gisteren het dorpje in gelopen. De pizzeria was open maar wil jullie niet vermoeien wat er gisteren nog meer mis ging op de dertiende dagšŸ˜°. Sorry voor de klaagzangĀ gister šŸ¤£. Uiteindelijk positief en met winst afgesloten. Het hotel heeft twee bier niet gerekend en de pizzeria heeft ze ook 2 vergeten kwamen we achter. Van die 4 x ong 10 euro (bier is duur hier) konden we vandaag tanken. šŸ¤£. Dat is hier weer goedkoper als in Nederland.

We hebben fantastisch geslapen. Het beste bed en kussen van de hele vakantie. Ontbijt ook prima. Deze keer geen blauwe luchten maar somber grijs. Maar wel droog gelukkig. Plan is om vandaag naar de zuidkaap te rijden. Het uiterste zuidelijke puntje van Noorwegen. In Lindesnes. Na de Noordkaap in 2019 nu ook de Zuidkaap 4 jaar later. We moeten er ietwat voor omrijden. Maar leuk om even mee te pakken. Ooit was ik er met gezin geweest. Zo mooi daar! Want ons eigenlijke doel is vandaag de haven in Kristiansand om de ferry te nemen naar Duitsland. Maar halverwege de route naar de zuidkaap zien we in de verte de donkere luchten al. Om even later in een hoosbui te belanden. We besluiten om om te keren en we rijden de bui weer uit. Lindesnes, het zuidelijkste puntje van NoorwegenĀ laten we voor wat het is we gaan linea recta naar Kristiansand. We blijven de bui een heel tijd voor. Maar worden uiteindelijk toch ingehaald door hevige regen, bliksem en donderslag. We schuilen in een bushokje totdat daar het water instroomt. We gaan snel weer door. Het is nog 17 km in de stromende regen naar de haven. We tanken nog even ( de winst van gisteren) en gaan een donutzaakje binnen. We hangen onze motorjas over een kruk wat twee enorme plassen veroorzaakt. Het blijft hozen en we overbruggen hier 3 uur tot we kunnen inchecken voor de boot. Onze plasjes van de jassen zijn niks in vergelijking met de wateroverlast in de rest van de zaak. Het stroomt gewoon door de ramen naar binnen. Gelukkig zitten wij droog. De koffie is prima! We maken praatjes met diverse andere gasten. Veel Nederlanders die net aankomen. Sommige gaan treinen. Paar gaan wandelen. Anderen gaan fietsen. Leuk om hun plannen te horen. En wij gaan weer richting huis met een rugzak vol verhalen en herinneringen. Het wordt al lichter. Maar de vooruitzichten zijn niet rooskleurig. De wanden van de donutzaak zijn trouwens wel vol neproosjes in pink kleuren. "Pluk een roos en dan komt alles weer goed"....uiteindelijk het weer.Ā  Dan wordt het droog.Ā  We gaan naar de boot. Daar in de rij nog even een staartje regen.Ā  Maar uiteindelijk aan boord van de ferry naar Emden in Duitsland. Daar geen internet dus post nu snel dit bericht. Tot later! šŸ˜˜

Fotoā€™s

1. Dick:
    26 juni 2023
    Wat een weer hadden jullie na regen kom zonneschijn. weer een mooi verhaal
  2. Dineke:
    27 juni 2023
    Woww, je ziet het water komen..... goede reis en wel thuis vandaag!! Xxx