Veel snelweg en de romantische strasse

14 juni 2020 - Bad Mergentheim, Duitsland

De weersverwachting in Nederland zag er veelbelovend uit in tegenstelling tot in Duitsland. Daar zagen we rode vlekken op de buienradar rondom Frankfurt. We kunnen er niets aan veranderen dus we gaan op pad. Arjen zwaait ons uit na een bakkie koffie.

Uitgezwaaid bij vertrek door Arjen

Ik settel me tussen de tassen en ben blij met mijn langer gemaakte motorbroek en geleende helm (Petra 😘). Het gaat lekker. Rotterdam, Dordrecht, Breda en Tilburg. Net voorbij Eindhoven begint het te regenen. En niet zo zachtjes ook soms. We wilden de grens over bij Venlo maar er was daar een wegomleiding. Nog even geschuild bij de benzinepomp en bakkie gedaan. Ergens anders gaan we toch de grens over met Duitsland. En het wordt droog! En wonderbaarlijk blijft het droog de rest van de rit. Bij Koblenz nog even gekeken bij een uitzichtpunt bij het "Moseltal".  Met onder ons de Moezel met aan de oevers de vele wijnranken.

Moezeltal

We rijden door over de snelweg tot Wertheim en volgen hierna de romantische Strasse. Fijn dat hij is aangegeven met bordjes. Hij voert ons toeristisch door kleine dorpjes met mooie vakwerkhuizen

Romantische strasse

In Bad Mergentheim hebben we ons eerste hotel besproken. Wat een gastvrijheid. De motor mag bij de eigenaar in de garage. We ploffen neer in de tuin met onze welverdiende twee bier. De bediening kom met 2 kussentjes aan voor op de stoelen. We besluiten toch maar op de loungeset  te gaan zitten uit de wind en nemen ons kussentjes mee. Daar komt de ober weer met andere kussens aan om die in de banken te leggen. Wat een verwennerij. We durven niet meer te verkassen. Heerlijk dat biertje na 617 km te hebben gereden.

Zwei bier bitte

We besluiten te eten in het hotel ondanks dat het centrum maar 10 minuten lopen is. Het heerlijke 4 gangen diner wordt in een uur tijd opgediend. 😅. Dus effe door eten! Daarna nog een rondje rondom het hotel en langs rivier de Tauber gedaan. Nog gesprekje met de gepensioneerde eigenaar van het gastvrije familiehotel gevoerd.  Hij vroeg waar we vandaan kwamen. Voor het gemak zeg je dan Rotterdam. Vertelde hij dat hij jarenlang kok was geweest op SS Rotterdam toen hij nog vaarde. Hoe toevallig. Toen ging hij ook nog hand in hand kameraden zingen....nu was het tijd om af te haken! 😜Truste en tot morgen.

4 gangen diner in 1 uur

1. Karin Blom:
    14 juni 2020
    Goede reis en leuk om op deze manier met jullie mee te reizen. Geniet ervan ... proost 🍻
  2. Geert:
    14 juni 2020
    Leuk jullie weer te volgen. Hopelijk een beter voor uitzicht vwb het weer. Morgen goede reis en mooie route toegewenst.
  3. Dineke:
    14 juni 2020
    Tof dat jullie zo'n eind gedaan hebben. En gelukkig zijn er weer die fijne ontmoetingen die er altijd zijn als je met jou op pad bent schone zus😘. Truste!!
  4. Dick:
    14 juni 2020
    Eerste dag zit er op .begin is er. morgen weer verder veel plezier en een mooie dag morgen voor nu welterusten
  5. Anita Buitendijk:
    14 juni 2020
    He gezellig weer om te lezen😀. Voor morgen een fijne dag😘💪
  6. Ploni van Eck:
    14 juni 2020
    Goeie reis jullie beiden en de groeten aan gerko van zijn tante
  7. Carola Huis in ‘t Veld:
    14 juni 2020
    Echt leuk om te lezen! Dat is een pittig eind wat jullie gereden hebben zeg. Veel plezier !
  8. Marian Groeneveld:
    Veel reisplezier samen
  9. Henk van Hal:
    15 juni 2020
    Weer een mooi verslag, kijk uit naar de volgende.
    Goede reis en veel plezier!
  10. Herman:
    15 juni 2020
    Leuk Marja! Veel plezier samen en geniet van de reis.
  11. Sandra de Zwaan:
    15 juni 2020
    Goede reis Marja en veel plezier samen.... En wat een mooie foto's...