Hele dag regen rchting Duitse Alpen

15 juni 2020 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

Volgens neef had heel de stad in brand gestaan want er waren allemaal sirenes geweest afgelopen nacht. Onbewust heb ik het in mijn "droom" meegemaakt toen Gerko het vertelde maar er niet wakker van geworden. Het ontbijt was super en de droge motor kwam uit de garage bij droog weer. Dat belooft een mooie dag te worden. MAAR het vervolg van de romantische strasse was minder liefdevol als ik me had voorgesteld. Voornamelijk het weer was hier debet aan. Heel de dag regen.....ruim 7 uur lang! De vele rode klaprozen onderweg deden een poging om het goed te maken. De dorpjes met hun kleurrijke huisjes waren ook vrolijk om te zien.🤩

aparte kleuren van de huizen

Neef was de oplader van zijn iphone  vergeten en aangezien ik fervent Samsung gebruiker ben, stopten we bij de Action onderweg voor een apple oplader. Alsof hij de winkel ging overvallen met zijn verplichte 'mondkapje' op inclusief Grote winkelwagen voor naar 1 snoertje.😷

Alsof je de Action gaat beroven

We volgen de romantische strasse wat nog een hele uitdaging is. Soms missen we een bordje.😅. Vooral veel 'umleitungen' gehad. Ze denken die chinezen komen ivm de corona toch nog niet....we gooien de boel nog even open! Dus veel extra km gereden en weinig opgeschoten. Diverse malen over de Tauber en de Donau. De gerst is al op kleur hier. Ook hier veel klaprozen langs en in het gewas.

Veel klaprozen  langs de weg.

Op de route ligt Rain....hoe toepasselijk deze naam. Het wordt gewoon niet droog. En waar we begonnen op 400 meter hoogte en 20 graden nu 800 meter en 13 graden. Als je nat bent is het ondanks regenpak gewoon kkkoud. Nog even in een bushokje gezeten om de trend voort te zetten...

RAIN en regen

Ons vertrouwde bushokje

We rijden toch door tot Garmisch-Partenkirchen ondanks het slechte weer. (Bekend van het schans springen op 1 januari). Hier de eerste echte bergen... ook al sneeuw gezien helemaal op de toppen....door de druppels op mijn vizier en de hoge mist. En milka koeien!😜

Milka koeien in de regen

Een overnachting gezocht omdat we het helemaal hadden gehad. Lekker gegeten in het hotel. Aan tafel mag het mondkapje af maar verder overal verplicht😅.

Ook in hotels in duitsland mondkapje verplicht....

Overal in de kamer hangt of staat wat te drogen....morgen hopen we op een droge dag!😎 En dan te bedenken dat we nu eigenlijk op de ferry richting Schotland hadden gezeten. Toevallig hadden we vanavond een Schotse ober die ons vertelde dat het mooi weer is momenteel in Schotland....Wrijf het er nog maar even in.....🙄