Proefrit met nieuwe motor voor nieuw avontuur

8 juni 2021 - Zuidland, Nederland

Volgende week gaan Gerko en ik weer on tour! Schotland zit er wéér niet in dit jaar. Dus plan B uit de kast getrokken. Want Frankrijk stelt de grenzen open voor toeristen dus de OMG (Only Marja&Gerko)gaat naar het zonnige zuiden. Gisteren even een proefrit want neef heeft nieuwe motor. Gelukkig hetzelfde merk maar net wat meer vernuft en gelikter. Verder weinig verschil: Stijgbeugels (zoals ik mijn voetsteunen steevast noem)zitten net zo hoog. Ik zit achter en neef voor! Die constructie blijft hetzelfde. Never change a winning team😜

Nieuwe motor bij Markermeer

Gister voor de testrit dus vertrokken richting Flevopolder. Stukje langs de Vecht geslingerd en bakkie met broodje gedaan bij het Fort bij Nigtevecht.

Brug bij Nigtevecht

Bij Lelystad even op de foto met de replica van het VOC schip Batavia.

Selfie met VOC Batavia

En met verbazing gekeken naar het enorme ijzeren beeld met de poepende man wat uitkijkt over het IJsselmeer.

Poepende beeld

Daarna over de dijk langs het Markermeer naar Enkhuizen. Prachtig tussen die enorme waterpartij door.

Op de dijk rondom water

Ooit de bedoeling dat het net als de Noordoostpolder ingepolderd werd. Bizar idee dat die andere polders ook eerst water waren.😳

Dijk langs Markermeer

Via Hoorn naar beneden eten we een haring in Volendam. We staan letterlijk en figuurlijk even stil bij het Hemeltje waar met oud/nieuw die ramp voltrok. Kippenvel!

Volendam

Dan richting Amsterdam. "Wil je nog even op de Dam kijken?" vraagt Gerko. Je kunt met mij alle kanten op. Dus even later staan we op het plein bij het nationale monument en het Koninklijk Paleis.

De Dam

Rijden we als een echte toerist een paar rondjes door de smalle steegjes van de Wallen met de motor. Het is erg rustig nu er nog geen buitenlandse ladingen toeristen komen. Wel apart hoor!😊

Langs de grachten over de Wallen

Dan gaan we naar de lage polders onder Schiphol. Hier woont de vriendin van Gerko zijn zoon op een eiland waar haar ouders een boerderij runnen. Ze is helaas niet thuis en het gezin is druk met inkuilen van het gras.

Eiland van Anna

Dus we gaan niet over met 1 van de roeibootjes. Er is wel een grote pont die jezelf moet bedienen. Daar gaat de melkwagen en voerleverancier oa ook mee over. Dan moet je wel geluk hebben dat de pont aan de goede kant ligt want anders moet je eerst roeien om bij de pont te komen. En met dat mooie weer wel grappig maar geen pretje met regen en wind.😅 Wij installeren ons aan het water bij een molen en gaan aan de kaasfondue op het gasbrandertje als ons avondeten! Heerlijk toch.

Diner met uitzicht

Met gevulde buikjes rijden we uit Rijpwetering naar huis. 400 km in totaal op de teller. De motor en wij zijn klaar voor ons volgende avontuur. 😎

Biertjes na testrit en duik zwembad

1. Anita Buitendijk:
    8 juni 2021
    Geweldig weer 🎉🎉 kan niet wachten op de verhalen. Fijne reis xx
  2. Geert:
    9 juni 2021
    Eindelijk weer op reis. Ga dit zelf hopelijk snel ook weer doen. Voorlopig eerst even genieten van jullie blog. Goede reis.
  3. Bessy:
    9 juni 2021
    Super leuk om op deze manier weer met jullie mee te mogen reizen 🏍🇫🇷.
  4. Dineke:
    13 juni 2021
    tof dat jullie in elk geval kunnen gaan. Enneh.....misschien nog wat oefenen op de scooter maar ik denk dat jij een keer voor en Gerko achter ook goed te doen is. Ik zou zeggen: OMG take a chance :) 🐱‍👤🐱‍🏍
    Lieve mensen, veel plezier en fijn dat wij ook beetje mee kunnen. 😍
  5. Jeannet:
    14 juni 2021
    Heel veel plezier allebei. Leuk dat ik weer mee mag op de foon. Het eerst proefreisje was al weer een tof verhaal👍🥰