Dag 9 Van Malvik  naar Grotli (405 km)

21 juni 2023 - Skjåk, Noorwegen

Gisteravond heel laat nog een foto gemaakt van de ondergaande zon op het fjord. Toen ik vannacht wakker was rond half 2 was het nog licht. Dus nog maar een foto genomen. Heel bijzonder de standen van de zon zo naast elkaar.🤩

Collage_2023-06-21_18_02_36

Om 8 uur hadden we afgesproken met Arnoud en Kim. Zij maken een rondreis door Scandinavië en zijn naar de Noordkaap geweest. Toevallig kruisen onze wegen hier. Was even leuk om de zoon van goede vrienden van ons te ontmoeten. Zij zijn ook met soortgelijke motor op vakantie.  We konden even wat mooie ervaringen delen. Daarna gingen wij richting de Trollstigen en zij naar de Atlantic Road. Was effe leuk.😇

20230621_082019

Het leek onderweg wel een sauna met wisselbaden. Koud in de tunnels(15   graden) en warm als je er weer uit kwam(24 graden).
We hadden vandaag totaal drie ferrys over de fjorden. En we hadden ze allemaal mee. Een groene zone zeg maar. Was prachtig op het water. Nog koffie gezet langs het fjord. Daarna naar de Trolllstigen. Dat is een bergpas met veel haarspeldbochten. En enorme watervallen onderweg. De andere kant van de pas is zeker zo mooi. Veel sneeuw gezien en mooi bochtenwerk voor neef. Wel hard werken om de 500 kilo die wij totaal zijn op de weg te houden. Petje af.😅

20230621_160153

Daarna naar het Geirangerfjord. Er lag een cruiseschip (toevallig de Rotterdam van de Holland America lijn). Het leek wel een miniatuurtje van boven. Ook hier veel watervallen. We gaan door naar het achterland achter het fjord en stijgen tot boven de 1000 meter. Het koelt hard af. Vam 24 naar 15 graden. Het meer is bevroren op de hoogvlakte en er ligt sneeuw. Het is een witte wondere wereld waar we door rijden. Prachtig!😍

20230621_133524

We hadden het hotel voor vannacht al besproken gisteren.  We zijn hier eerder geweest op de terugweg van de Noordkaap in 2019. Dat was zo goed bevallen. Het ligt heel hoog. Het skigebied is 3 dagen geleden gesloten hier. We checken in en drinken ons biertje op hetzelfde plekje als toen. Het was 4 jaar geleden rond  het vriespunt en nu 15 graden. Toch is de open haard aan op ons verzoek. Het  vuurtje is ietwat gematigder dan toen. Daar weet Gerko wel raad mee. Hij kan fotoshoppen 🤣.
Dus zoek de verschillen met toen. 😜

IMG-20230621-WA0023

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Geert:
    21 juni 2023
    👍Ook weer mooie foto's en weer met plezier het verslag gelezen.
  2. Ina tramper:
    21 juni 2023
    Verschil: je hebt een andere bril!
  3. Trudy:
    22 juni 2023
    Zo heerlijk om jullie verhaal en foto's mee te beleven
  4. Dick:
    Mooie verhaal weer .
  5. AC van der Most:
    22 juni 2023
    Past het allemaal nog in het hoofd alles wat onderweg ziet.
    Het is weer een prachtige reis die jullie maken.
    Jij boft met zo een neef Marja en hij met jouw wat zo is het
    toch gezellig samen Een goede reis verder.
  6. Jeannet:
    24 juni 2023
    Wat een schitterende foto's weer!!! Coureurswerk, ik heb bewondering met al die haarspeldbochten 🤗wat gaaf om onderweg bekenden tegen te komen! Ik geniet weer van jullie verhalen, thanks🤩