Dag 10 alweer Van Grotli naar Narvik (325 zware km)

22 juni 2023 - Alversund, Noorwegen

Gisteravond zat Gerko met de kaart nog even de route te checken. Jaja het is 24/7 werken voor de motorclub.😜We zijn al afgeweken van ons globale schema omdat we de Trollstigen eigenlijk niet zouden doen daar we die al eerder gereden hadden toen we terug kwamen van de Noordkaap in 2019. Maar de haarspeldbochten trokken aan biker Gerko. Daar hadden we geen spijt van want het was weer tof! En daarbij kwam dat onze wegen zich kruisten met een bekende...wederom! Karin is met de camper aan het toeren en is voor Noorse begrippen 'in de buurt'. Dus gekeken of we die konden ontmoeten zonder al teveel inbreuk op onzer beide plannen. Dus we stelden ons route bij en skipten de ferry langs de 7 watervallen.... de "7 gezusters" in het Geirangerfjord. We hadden al veel waterfalls gezien en vandaag komen we ook nog vast veel broertjes, neefjes en tantes tegen van de 7 zusjes. We gaan via een onverharde weg richting Stryn om daarna naar Olden rijden. Even op de koffie bij Karin. Zij is degene met wie ik altijd rijd als ik op oud politiepaard Daysun mag rijden. Ja van dat zwembad😜. Zo kennen we elkaar dus!

Dus OMG gaat off the road. Nu hebben we in Nederland ook diverse Trans Europe Trails(TET) gereden. Vaak onverharde paden van grind, gras, modder en soms zand. Nu dus in Noorwegen een TET. Toch anders met haarspeldbochten, dichte mist en harde regen! Maar wat een avontuur. We rijden 25 km lang over de hoogvlakte. Langs ijsmeren, sneeuw en watervallen. De temperatuur daalde elke 100 meter die we hoger kwamen met 1 graad. Het was op een geven moment maar 5 graden. Maar het was prachtig toen het nog helder was. Op een gegeven moment reden we de wolken in. Slecht zicht! Daarbij kwam later nog de regen. Dus barre omstandigheden. Ook omdat bril en vizier beslaan of vol druppels zitten. Maar rustig aan gereden en de navigatie geeft gelukkig de bochten aan. En neef is een goede chauffeur ....dus alle vertrouwen in hem. We komen hierdoor wel veel later aan in Olden. Karin appt dat ze al vertrokken is. We komen haar wellicht tegen en ze geeft haar kenteken door. En even later zitten we gastvrij in haar camper aan de koffie met heerlijke muffins. Zo gezellig om elkaar hier tegen te komen. Daarna gaan we ieder onze eigen weg weer.👋

We komen onderweg langs skigebieden. Zien loslopende schapen en koeien. Nog meer familie van de 7 zusjes. We hebben regen en droge periodes vooral in de tunnels. Maar ook zonneschijn af en toe. Ook weer een ferry over het fjord met schuimkoppen op het water. Dus neef moet bij de motor blijven om hem tegen te houden. Betaalde pauze voor hem😜. Mijn handschoenen verwarmen en worden weer een beetje droog op de hete cilinder. Het is even wennen na 9 dagen prachtig warm weer. De fjorden, meren en de natuur zijn prachtig.🤩

We tanken en kopen een banaan als hele late lunch. We zijn nog niet veel tegen gekomen aan hotels. In Bergen zitten er veel maar hangt een duur prijskaartje aan. We vragen aan een supermarkt medewerker of hij een hotel weet. Hij stuurt ons naar Narvik....zo een 30 km verder. We vinden hem ook op booking.com en de recensies zijn goed en de prijs ook prima. We zijn het ook meer dan zat. Vanochtend toen ik wakker werd in de te hete kamer dacht ik....het volgende hotel moet airco hebben. Nu denk ik alleen maar....ik wil een warme douche! Gelukkig hebben ze die.🤣

1. Dick:
    22 juni 2023
    Jullie maken alle weertype mee warm koud maar ook mooie natuur zien jullie. Op naar volgende verhaal
  2. Marja:
    22 juni 2023
    Zeker! Lieve groetjes 😘
  3. Geert:
    23 juni 2023
    Weer mooie foto's. 👍
  4. Dineke:
    23 juni 2023
    wat gaaf dat je weer een bekende tegenkomt; en dan nog wel die van het zwembad.....
    Dank voor alle regen en kou die jullie trosteren om ons mee te laten genieten. Xxx
  5. Jeannet:
    24 juni 2023
    Stoer weer van jullie, ik geloof dat ik was gaan lopen🙈wat een lef met zo weinig zicht! Petje af voor jullie moed en gaaf dat jullie weer iemand tegen kwamen!! Wat zal die douche lekker geweest zijn🥰