Dag 7 van Belfast (noord-ierland🇬🇧) naar Ballyliffin(ierland🇨🇮) 250 km

20 juni 2022 - Ballyliffin, Ierland

Belfast is echt heel gaaf. Gisteren zjjn we na de perfecte start van Max met een taxi vanuit het hotel naar het centrum gegaan. De taxidriver gaf gelijk een sightseeing en liet ons alle leuke dingen zien. Pubs, restaurants, de kathedraal etc. We  eten lekkere tapas met het eerste welverdiende biertje die dag en kijken met een schuin oog op de gsm van Gerko naar de race. Gerko in zijn Verstappen shirt en ik in het oranje. Ze zullen weten dat we Hollands zijn 🧡. En Max wordt ook nog eens eerste. 🤗

20220619_194242

Nog naar de oudste pub van Belfast gelopen maar daar hing een vreselijke lucht dus fast weer er uit. Dan hoorden we levende muziek ergens klinken. Dus op de sound afgegaan en we kwamen in een heel gezellige tent. Geen pub maar wel super druk en goede band. En de zaak heet Thursty goat.😂 De geit stond opgezet midden in de zaak.😱. De pub ernaast heet Stinky onion. Dan maar liever een thursty goat.🤣

IMG-20220620-WA0014

Dus daar lekker biertjes gedronken. En met veel gasten gezellig gekletst. Niet dat ze te verstaan waren....dat Belfast-taaltje is snel en veel geknauw. Wel super gelachen en wat een diversiteit aan mensen daar. Je kijkt je ogen uit. En allemaal even aardig. Zie filmpje om sfeer te proeven van onze geweldige avond in Belfast bij video's in reislogger. We gaan met een taxi weer erg laat terug naar het hotel. Maar wat een feest! In het hotel kunnen we niet in onze kamer en echt wel paar keer gekeken het was zeker weten room 322. Dus naar de beveiliger voor nieuw kaartje om binnen te komen. 🙄

IMG-20220620-WA0012

Vanochtend maar liefst een half uur langer uitgeslapen 😅. Na een goed ontbijt rijden we Belfast uit naar Larne noordwaarts in Noord-Ierland. Een motorweg met 5 rijstroken na al die single-lanes In Schotland is effe wennen. Maar neef draait er zijn hand niet voor om.

20220620_100411

We zijn nog niet bij de kust of je ruikt de zee al. Mengeling van oesters, vis, strand, zeewier en zout water. Zo rijden we tegen de klok in langs de kust.

20220620_103320

Net zoals in Schotlad lekker tegen de draad. We rijden dan langs een rotsige kust dan weer langs mooie zandstranden. Dan weer even het binnenland in over smalle weggetjes. Maar de kust blijft trekken. We komen bij een prachtige uitzichtpunt over zee.

20220620_114933

We besluiten ook de 'noordkaap' van Ierland te bezoeken. Hiervoor nemen we een pontje naar Ierland vanuit Noord-Ierland wat bij het Verenigd Koninkrijk hoort. Wat verwarrend. Want opeens worden de mijlen plots kilometers. Betalen we met euro's ipv ponden en is nergens iets meer te merken van de verjaardag van de Queen! MAAR we verstaan de mensen hier wel beter.😜

20220620_114717

Onderweg drinken we ook nog een keer koffie zoals jullie van ons gewend zijn.  Met gezellig het gasbrandertje. We hebben heerlijk weer. Dan bereiken we het meest noordelijke punt van het vaste land van Ierland. Malin head! Weer een noordkaapje in the pocket. Mijlpaal of milepaal.🤔in ieder geval prachtig hier. We maken een paar foto's en kijken wat rond voor we weer verder toeren.

IMG-20220620-WA0005

We eten nog een ijsje onderweg en zakken langs de kust naar het zuiden. Rond 16 uur zoeken we een kamer op booking.com. We vInden er meerdere in Ballyliffin van dezelfde prijs. We kiezen die met de beste beoordeling van een 9.2! Na wat te hebben opgefrist drinken en eten we wat in het dorp down the hill. Ze hebben zelfs Heineken hier! Na het diner lopen we nog richting het strand naar beneden. We realiseren ons halverwege dat we dat stuk ook weer omhoog moeten straks. Dus zijn niet bij zee aangekomen. Vanavond maar weer eens op tijd met de kippen op stok in Ballyliffin.😂

20220620_171127

1. Rieneke Kleijwegt:
    21 juni 2022
    Geweldige verhalen weer!
    Geniet nog even lekker samen!🍀
  2. Marja:
    22 juni 2022
    Doen we zeker Rieneke. Komt goed. We beleven weer van alles.😂 groetjes van ons samen. 😘