Dag 6 Loch Lochy naar Belfast (350 km zonder de miles van de ferry)

19 juni 2022 - Loch Lochy, Verenigd Koninkrijk

Het hotel waar we sliepen werd gerund door een Indiase familie. Wat een gastvrije en lieve mensen zijn dat. Ook de invloeden uit India in het eten geproefd. Heerlijke Butter chicken met naanbrood op en neef iets met garnalen en raita. Er was ook een spa in het hotel met diverse massagemogeljkheden. Dus voor neef een ontspannende rug-schouder-nek massage geregeld. Want door dat slechte weer heeft hij hard moeten werken de afgelopen dagen.😅

20220619_085558

Over dat weer gesproken. We zijn niet klaar met Schotland maar wel met het klimaat. Ze geven de hele week slecht weer op met elke dag regen en maar rond de 12 graden. En als je kijkt naar Ierland bijvoorbeeld dan is het zonnig en 20 graden. Dus we wijzigen onze koers richting Ierland. We hebben al best veel gezien van Schotland en vandaag rijden we er ook nog een dag rond.

20220619_165719

Vandaag was trouwens wel een hele prachtige dag. Het was bewolkt en droog en 12 graden bij vertrek. Eerst gaan we richting Fort William bij de hoogste berg van Schotland Ben Nevis.  Ben laat zich niet zien vandaag want de top blijft gehuld in de wolken. Fort William bekend van Outlander is ook niet hier. Blijkt in de serie een ander kasteel gefilmd. Weer een illusie armer. Dus snel door richting het zuiden! We komen nog een stuk door de prachtige hooglanden. Met de zon die goed doorbreekt is het lieflijker dan de dagen ervoor. Het lijkt wel een grote ansichtkaart.

20220619_101654

Bij 300 meter hoogte ploppen mijn oren heb ik al paar keer gemerkt. En dat gebeurde vandaag ook weer. We komen door een mooi ski gebied waar nu alles groen is met heel hoog nog wat sneeuw. Daarna langs prachtige bergmeren. Een mooie toegift.  We laten Glasgow links of rechts liggen en komen langs het schitterende Loch Lomond met zijn mooie hellingen begroeid met naaldbomen. Snelstromende beekjes en veel hikers en dagjesmensen. Het is echt zondag ook met zondagrijders.🙄

20220619_165852

We tanken de motor vol met de laatste Schotse ponden. Diesel is trouwens 0.10 pence (12 cent) duurder dan benzine. En een liter benzine is rond de 1.90 pond. Tel daar 1/5 bij op om het om te rekenen in euros. Conclusie hier is tanken ook duur. Dan rijden we weer langs de Oceaan. Niet zo onstuimig als eerder deze week. We zien een enorme bult van een eiland in de verte. Het is het eiland Craig. Heel aparte vorm zo een pukkel. We zijn ruim op tijd voor de ferry van Stenaline om half 4. Nu nog hopen of ze een plekje hebben voor de 2 persoons OMG en één bike. Wat een geluk. Even later zitten we op de boot naar Ierland. Weer een land wat kunnen afvinken. Belfast here we come.🇨🇮

20220619_174758

1. Dick:
    19 juni 2022
    Heel veel mooi weer in Finland
  2. Marja:
    22 juni 2022
    Ierland is het maar komt goed Dick. Liefs voor jullie.😘😘
  3. Dineke:
    19 juni 2022
    Tof dat jullie allebei zo flexibel zijn om te koersen op beter weer. Hier in Hamburg koud, dus een trui gekocht. Morgen gaan wij richting Neuruppin en ook beter weer:)
  4. Marja:
    22 juni 2022
    Ja reis de zon achterna....Doen jullie ook goed.😘😘