Dag 5 van Pollglas naar Loch Lochy (340 km)

18 juni 2022 - Loch Lochy, Verenigd Koninkrijk

De zon is gisteren ook zonder ons ondergegaan. Ten eerste was er nog steeds die harde wind maar er was ook wel wat bewolking gekomen. Dus we geloofden het wel.  De storm beukte vanaf de Oceaan op ons raam met seaview.... maar we sliepen ook nog eens boven de bar. Dus oordopjes een uitkomst. 😅

Het ontbijt was prima en de Hollandse serveerster was handig met vertalen van de menukaart van het ontbijt. Het had vannacht geregend maar droog toen we vertrokken. Het was maar 12 graden en veel hoger is de temperatuur niet gekomen vandaag. Wij merken dus niks van de hittegolf in Nederland hier. Sterker nog bij de twee buitjes die we vanochtend hadden, zakte hij zelfs naar de 5 °C. Brrr.😫

We rijden naar Ullapool via een Loch. Schapen vlak langs de weg wordt normaal. Soms een kamikaze schaap midden óp de weg. Niet veel later een 'dear'. Een prachtig hert met gewei.😍

20220618_093717

Na Ullapool naar Applecross. We rijden weer door verschillende landen heen zo vinden we. Door de bomen met de meertjes zoals als in Zweden.  De bergen zoals in Oostenrijk. De vissersdorpjes zoals langs de kust van Frankrijk. Het watervallen zoals in Zwitserland. Het maanlandschap zoals op de Noordkaap. Fjorden zoals in Noorwegen. De groene heuvels zoals in Duitsland. De heidevelden zoals in Nederland. De stranden zoals in België. De eilanden van Denemarken. Kortom dat is het veelzijdige van Schotland. We maken een Europese reis op de NC500 route die ook wel de route 66 van Europa wordt genoemd.😍

20220618_104403

De twee buitjes in de ochtend kunnen we hebben want daarna is het weer droog. We rijden na Applecross de één na hoogste bergpas van Schotland. De Bealach na Ba. Het is een smal paadje dat vroeger door de schapenherders werd gebruikt. Wel verhard maar nog steeds smal. Het was prachtig....zoals eigenlijk alles tot nu toe.

20220618_104421

We zien daarna nog de echte Hooglanders zoals wij ze kennen. De prachtige koeien met de horens maar hier dus in hun oorspronkelijke habitat.🤩

20220618_125839

De gasbrander blijft weer in de koffer vanwege de wind. Dus we lunchen decadent in een restaurant. We worden luxe poppetjes.😜. Maar de koffie en soep verwarmen ons weer. Dat hebben we nodig want het heeft verder heel de middag geregend. Respect voor neef om onder deze omstandigheden al die bochten te nemen. Het is door de regen een klein wereldje en niet veel aan. Na 3 uur zijn we het zat en we gaan bij een hotel langs de weg vragen voor een kamer. We krijgen de familiekamer voor de prijs van een gewone hotelkamer. Dus we hebben allebei gewoon onze eigen kamer. Hoe bedoel je luxe.😂

20220618_172052

1. Pa van der Most:
    18 juni 2022
    Prachtige fotos van een bijzonder land.
  2. Marja:
    22 juni 2022
    Nou he het is inderdaad bijzonder.😍 bijzonder mooi vooral. Liefs van hier.😘
  3. J.van Zante:
    19 juni 2022
    Een mooi ruig landschap,,,,veel rij plezier,,,😘
  4. Marja:
    22 juni 2022
    Ja het is fantastisch hier. Zo mooie natuur.😍