Dag 5 wat hebben we prachtige dingen gezien

18 juni 2021 - Castellane, Frankrijk

Weet gewoon niet waar te beginnen. We hebben vandaag zo een prachtige rit gemaakt. 240 km tour de France! Na ontbijt buiten op het terras en getankt waren we kwart over negen al boven op de Mont Vetoux.  Een kale berg bekend van de Tour maar ook voor het fietsen voor het goede doel. Zo hebben vrienden en familie uit ons dorp ook de klim gedaan per fiets. Voor Erwin en Rick uit Gerko zijn kennissenkring. Zij verloren de strijd van kanker op veel te jonge leeftijd. Gerko was toen als toeschouwer daar om de fietsers aan te moedigen. Nu rijden we er op de motor en in gedachten ook bij die twee mooie mannen! ❤

IMG-20210618-WA0026

Respect voor die het op de fiets doen. Wat een enorme wind boven op de berg op 2000 m. Niet normaal! Kan mijn gsm bijna niet vasthouden. Bergafwaarts loopt een herder met een schaapskudde en een koe met bel. En ondanks dat de herder 6 honden heeft, lopen de schapen midden op de weg te sjokken. Tussen fietsers en auto's door! Hilarisch.

IMG-20210618-WA0035

Er komen 5 straaljagers laag over. Niet normaal hoe laag ze vliegen....Oh nee wij staan zo hoog.😅 We rijden door weer veel lavendelvelden en doen wat kleine colletjes over kleine weggetjes omhoog en omlaag. Dan komen we bij de eerste kloof: de Gorges de la Méouge. We rijden langs de bergketen langs het water op. Zo mooi hier! Bij een romaanse brug nog foto's gemaakt.

20210618_115315

Lekkere bochten voor neef. Langs een grote rivier zien we een bankje in de schaduw. We maken kaasfondue op het gasbrandertje en dopen het stokbrood erin. Lekker hoor.

IMG-20210618-WA0018

Daarna gaan we naar de volgende kloof. Het kan bijna niet mooier maar toch! Dit berggebied wordt ook wel de Grand Canyon van Europa genoemd. Zo ruig! En onderin de enorme kloof een azuurblauw riviertje. Niet normaal zo mooi. 😍

IMG-20210618-WA0028

We volgen de rivier de Verdon richting Castellane. En kijken nog even bij de oevers onderweg. Stroomversnellingen en grote keien. Ondanks de warmte zien we het niet zitten om te zwemmen. Alles uit te doen lukt wel maar dan alles weer aan doen....pfff!

IMG-20210618-WA0024

In het mooie stadje logeren we in een hotel midden in het centrum. Op de hoge ruwe rots staat een kerkje wat over het stadje waakt. Goed kijken op de rots.

20210618_164840

Motor mag in de schuur. Wij pakken ons koude biertje op het pleintje. Doen even een powernap voor het diner en slenteren na het eten nog door de oude smalle straatjes. Het kerkje kan bezocht maar wordt afgeraden met teenslippers. En tja...dat was net ons schoeisel vanavond. Dus.....dan nog maar een drankje op het terras. We klagen niet.😜

20210618_165326

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Trudy:
    18 juni 2021
    Weer zo'n mooi reisverslag. En prachtige foto's.
  2. Geert:
    18 juni 2021
    Kijk iedere avond weer uit naar jullie OMGblog. Bedankt voor het meebeleven van jullie reis. Mooie omgeving daar om met de motor te toeren. Goede reis verder en tot morgenavond.
  3. Rieneke Kleijwegt:
    19 juni 2021
    Wat een mooie foto’s zeg!!😍
    Prachtige omgeving jullie maken mooie herinneringen!!
  4. Greet van Eijbergen:
    19 juni 2021
    Wat een mooie verhalen weer. Geniet ervan om ze te lezen. Geniet van jullie reis
  5. Dick:
    19 juni 2021
    Wat hebben jullie een mooie dag gehad . fantastisch maar alle dagen zijn mooi wat een mooie reis hebben jullie weer geniet er van (maar dat doen jullie altijd) groetjes van ons