Dag 4 door o.a de Ardeche naar de Mont Vetoux

17 juni 2021 - Vaison-la-Romaine, Frankrijk

Heerlijk geslapen in de koele kamer. De buurmannen bleven ondanks dat de deur open bleef staan, netjes buiten....hoop ik. We hadden namelijk gisteravond twee salamanders op het terras. Beter niet in of onder mijn bed. 😱Het heeft vannacht nog geregend en het was heerlijk afgekoeld. Het ontbijt van de twee gastheren Jacco en Kees was weer af. Hadden niet anders verwacht na het diner van gisteren. Met menukaartjes met onze namen erop. Zo een persoonlijke touch.

20210617_080410

We reden binnendoor naar Clermont-Ferrand daarna een stukje snelweg. Maar daarna weer binnendoor. Lekker bewolkt en droog. Veel bochtenwerk en slinger de slanger komen we steeds zuidelijker. Maar we klimmen ook in hoogte. Het landschap verandert nu we hoger komen. Op 1300 meter hoogte alleen  naaldbomen en gele struiken die heerlijk zoet geuren.

IMG-20210617-WA0013

We komen in de Ardeche! Prachtig hier. De rivier bevat niet veel water maar het uitzicht is erg mooi.

IMG-20210617-WA0012

Al snel komen de bloeiende lavendelvelden in zicht. Dit ruikt ook al zo lekker! En dan die houtzagerijen met hun houtlucht...een sensatie voor de reukpapillen. En hooi tuurlijk overal.😁 En de olijfwilgen, de wijnranken  en de Cypressen zijn er ook steeds meer.

IMG-20210617-WA0011

Inmiddels 3 kleine kolletjes gehad vandaag. Over de Rhône komen we dichter bij de voet van de Mont Vetoux. De berg die we morgen gaan beklimmen (met de motor dan hè). Inmiddels is de temperatuur ongemerkt opgelopen tot 31 graden. We zoeken een kamer in de buurt en filteren op zwembad! Die is vlak in de buurt. Dus even later liggen we in de pool met een koud blikje bier. Met achter ons de kale berg! Heerlijk verfrissend deze duik na 380 km vandaag op de teller.

IMG-20210617-WA0003

Om de hoek is een pizzeria. In mijn oranje shirtje toch beetje supporter erheen. Voordat de wedstrijd begint zijn we terug en kijken we op neef zijn gsm de match. Op de 51 Franse zenders op onze kamer geen oranje leeuwen te vinden. Hoe bedoel je chauvinistisch? Ze hebben ook op de bierblikjes van Heineken alleen maar  hun eigen vlag volgens mij 🤣🇫🇷! Hup Holland hup!

20210617_193319

1. Daniella de Regt:
    17 juni 2021
    Leuk hoor Marja,jullie belevenissen.
  2. Jeannet:
    18 juni 2021
    Wat zal die duik lekker geweest zijn. Het is in badpak al om te stikken, laat staan in jullie outfit, kanjers. Lekker genieten vandaag weer van een mooie dag. Hier is het lekker afgekoeld na een regenbui!!
  3. Trudy:
    18 juni 2021
    Wat een prachtige reis weer vandaag.
    Met een duik in het zwembad en een winnend potje voetbal een goed besluit.😘
  4. Rina Schook:
    18 juni 2021
    Wat een geweldige foto's wat zijn jullie aan het genieten ende vooral voorzichtig lieve grietjes
  5. Dick:
    18 juni 2021
    Mooie dag we genieten met jullie mee .lekker afkoeling in zwembad en een koud biertje xxx
  6. Rieneke Kleijwegt:
    19 juni 2021
    Weer genoten van jullie belevenissen!!
    In gedachten rij ik mee in een zijspan😂
    Kijk uit naar het volgende verhaal goede reis!
    Liefs Rieneke