Dag 4 door o.a de Ardeche naar de Mont Vetoux

17 juni 2021 - Vaison-la-Romaine, Frankrijk

Heerlijk geslapen in de koele kamer. De buurmannen bleven ondanks dat de deur open bleef staan, netjes buiten....hoop ik. We hadden namelijk gisteravond twee salamanders op het terras. Beter niet in of onder mijn bed. 😱Het heeft vannacht nog geregend en het was heerlijk afgekoeld. Het ontbijt van de twee gastheren Jacco en Kees was weer af. Hadden niet anders verwacht na het diner van gisteren. Met menukaartjes met onze namen erop. Zo een persoonlijke touch.

20210617_080410

We reden binnendoor naar Clermont-Ferrand daarna een stukje snelweg. Maar daarna weer binnendoor. Lekker bewolkt en droog. Veel bochtenwerk en slinger de slanger komen we steeds zuidelijker. Maar we klimmen ook in hoogte. Het landschap verandert nu we hoger komen. Op 1300 meter hoogte alleen  naaldbomen en gele struiken die heerlijk zoet geuren.

IMG-20210617-WA0013

We komen in de Ardeche! Prachtig hier. De rivier bevat niet veel water maar het uitzicht is erg mooi.

IMG-20210617-WA0012

Al snel komen de bloeiende lavendelvelden in zicht. Dit ruikt ook al zo lekker! En dan die houtzagerijen met hun houtlucht...een sensatie voor de reukpapillen. En hooi tuurlijk overal.😁 En de olijfwilgen, de wijnranken  en de Cypressen zijn er ook steeds meer.

IMG-20210617-WA0011

Inmiddels 3 kleine kolletjes gehad vandaag. Over de Rhône komen we dichter bij de voet van de Mont Vetoux. De berg die we morgen gaan beklimmen (met de motor dan hè). Inmiddels is de temperatuur ongemerkt opgelopen tot 31 graden. We zoeken een kamer in de buurt en filteren op zwembad! Die is vlak in de buurt. Dus even later liggen we in de pool met een koud blikje bier. Met achter ons de kale berg! Heerlijk verfrissend deze duik na 380 km vandaag op de teller.

IMG-20210617-WA0003

Om de hoek is een pizzeria. In mijn oranje shirtje toch beetje supporter erheen. Voordat de wedstrijd begint zijn we terug en kijken we op neef zijn gsm de match. Op de 51 Franse zenders op onze kamer geen oranje leeuwen te vinden. Hoe bedoel je chauvinistisch? Ze hebben ook op de bierblikjes van Heineken alleen maar  hun eigen vlag volgens mij 🤣🇫🇷! Hup Holland hup!