Dag 2 op de ferry naar Litouwen (916 km varen)

14 juni 2023 - Plungė, Litouwen

We hebben echt heerlijk geslapen. Wel met oordopjes alletwee voor de geluiden in en buiten de hut😜. Ik kan echter 1 huidskleur oordopje niet vinden. Ook niet tussen mijn matras en onder mijn bed. Gelukkig heb ik er meer en staak mijn zoektocht. De zon schijnt in de hut ...we gaan lekker ontbijten. "Je weet dat je nog steeds een oordopje in hebt...,?" attendeert neef mij ...😂😂.

De tijd is door de afwezigheid van internet nog steeds niet hersteld dus we zitten nu als eerste en enige in het nog gesloten restaurant. Wel op een de mooiste plek alsof we zelf de boot besturen. Langzaam komen er meer gasten en kunnen we aanvallen. Het is heel uitgebreid allemaal. Hierna gaan nog even naar de taxfree shop en koop ik een koelkastmagneet voor thuis. Daarna naar onze hut. We kopen een internetbundeltje om de dag door te brengen. Los van het feit dat we ook spelletjes bij ons hebben. Dus we spelen domino. Stand is 1-1 dus er komt nog een beslismoment deze vakantie en wie weet deze dag🤣.

We kijken nog even op het dek buiten maar veel wind. Dus snel een fotoshoot en weer naar binnen. Het lunchbuffet was weer overdadig lekker. De hut kunnen we de hele dag gebruiken dus we doen nog een middagdutje. Onder het mom van pak je rust wanneer het kan😜.

Dan worden we gewekt door de schelle intercom dat ze de kamers gaan opruimen. We pakken onze spullen en gaan naar de lounge. Daar wachten we tot er wordt omgeroepen dat we ons naar het autodek mogen begeven. De motor staat gelukkig nog netjes op zijn plek. En dan rijden we na 916 km varen Litouwen in.🇱🇹 Het is ons 18e land met OMG! We rijden naar Plungé zo een 50 km verderop waar we eerder ons hotel al besproken hebben. Het is 24 graden en we voelen onderweg 2 regendruppels. Onderweg zien we opvallend veel ooievaarsnesten en veel ook bewoond. Alles maakt een verzorgde indruk in het zuidelijkste baltische land. Er onder bevindt zich een staatje of de provincie Kalinigrad wat bij Rusland hoort. Overigens zagen we op de boot een lookalike van Vladimir himself. 😅

Het hotel is gloednieuw (zo ruikt het en ziet er naar uit) en spot goedkoop. We kunnen buiten eten bij de waterval. Als er weer 2 regendruppels vallen gaan we als geiten snel naar binnen. Daar drinken we nog 1 drankje en daar doen ze het licht uit. We moeten naar bed. Het is nog maar half 10. We doen nog 1 beslissend potje domino op de kamer die overtuigend wordt gewonnen door Gerko. Dan zetten de wekker vroeg. Na zo een dagje lanterfanten op de ferry gaan we morgen weer op tijd lekker toeren! Op naar Letland! 🤗

1. Dick:
    14 juni 2023
    Denk om je oordopjes op naar Letland
  2. J.van Zante:
    14 juni 2023
    Je beleeft altijd wel wat,,,,
    Nog geen zadelpijn,,🤗
  3. Geert:
    15 juni 2023
    Op naar Letland??? Niet te snel. Litouwen heeft nog zo veel mooie plekjes om te zien. Genietse.
  4. Dineke:
    15 juni 2023
    Ik vind het wel heel geruststellend dat Gerko op je let lieve schone zus Xxx