Dag 1 Heenvliet naar Kiel (640 km)

14 juni 2023

Dan is  het zover. OMG on tour again. Deze keer richting Baltische staten en Scandinavië. Leuk dat onze trouwe fans ons komen uitzwaaien. De motor heeft nieuwe banden en heeft nog een beurt gehad en is bepakt en beladen voor 15 dagen. We vertrekken om half 9 met prachtige weer richting Kiel. We gaan de grens over bij Denekamp. Daar ook onze eerste koffiestop. We mijden Hamburg dus rijden prachtig binnendoor om de Elbe over te varen naar Gluckstadt. Fijn om de file helemaal voorbij te rijden want dat scheelt heel veel pontjes. We staan ook pole position op de ferry. Mooi tochtje die we wel achteruit varen....🙄. We kopen een lekkere bokworst op de boot want de gezonde fruithapjes (banaan en watermeloen) onderweg zijn snel verteerd. Het is heerlijk op het water en ik kijk alvast uit naar de grote overtocht van Kiel naar Klaipeda (Litouwen).

Er is nog een kleine 'umleitung' maar we komen ruim op tijd aan in Kiel. Nog even inchecken en dan in de rij voor motoren. We zijn de 'one and only motorbike'. Verder vooral veel vrachtwagens en losse opleggers. We hebben toch niks gemist aan nieuws dat Poetin de Baltische staten is binnengevallen....😅? We worden na lang wachten in een hoekje van de boot gefrut. Gerko kan amper afstappen. De motor wordt amateuristisch vastgezet door twee mannen van DFDS. Na Gerko zijn behulpzame feedback wordt hij iets steviger 'vast gesjord'. Op hoop van zegen en een rustige Oostzee.🙏

We moeten met onze tassen en helmen in onze motorpakken maar liefst 7 dekken omhoog via veel smalle trapjes.🥵 Met enige verzuring in de benen na zo een lange warme dag ploffen we neer in onze hut voor de komende 24 uur.  Na een quickshower snel naar het welverdiende aankomstbiertje. Dat sist na 640 km gewoon. Zodat de tweede snel volgt. Het restaurant gaat open en al de vrachtwagenchauffeurs vallen aan. Wij besluiten nog even te genieten met wat nachos van de ondergaande zon. Daarna gaan we naar het buffet! Das jammer joh ze waren net alles aan het opruimen. Met een beteuterde en hongerige blik laat ik mijn horloge zien die op Nederlandse tijd is blijven staan. Het is hier 1 uur later kennelijk dus het buffet is gesloten. Een lieve serveerster tovert gelukkig nog wat lekkers te voorschijn en dat smaakte heerlijk.

We sluiten de dag af met nog 1 drankje en gaan naar onze knusse hut met twee aparte bedjes.....dus geen geklim in stapelbed. Ik slaap al voor ik mijn kussen voel. Gerko heeft nog een paar keer gekeken of hij de opkomende zon zag. En hij zegt dat hij mij wakker heeft gemaakt....dat heeft hij echt gedroomd.🙄 Dus heerlijk geslapen op een rustige zeetje!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. AC van der Most:
    14 juni 2023
    Wat een prachtige foto langs de rivier.Pa van der Most
  2. Bessy:
    14 juni 2023
    Zo, de eerste kilometers zitten er weer op … op naar nog meer! Weer leuk om zo met jullie mee te reizen 🏍️🛵
  3. Trudy:
    14 juni 2023
    Wauw weer een mooie reis tegemoet, veel plezier en geniet van al het moois dat jullie gaan zien.
    Liefs, Trudy
  4. J.van Zante:
    14 juni 2023
    Reisverslag op fb,gelezen,,,jullie gaan weer het avontuur tegemoet,heerlijk van genieten,,,en uitkijken hé🍀😘
  5. Geert:
    15 juni 2023
    Fijne reis. Leuk om jullie zo weer te volgen. Zelf 2x in de Baltische Staten geweest. Mooie landen met prachtige hoofdsteden. Ook hele mooie natuurgebieden en strandden. Zit al weer te wachten op de volgende blog.
  6. AC van der Most:
    15 juni 2023
    Geen last van zee ziekte gehad?