Dag 12 van Hull 🇬🇧naar Rotterdam 🇱🇺en weer thuis (25 km)

25 juni 2022 - Zuidland, Nederland

Vannacht op de ferry van P&O geslapen. Het was een sauna. En je kan geen raampje open zetten. Het leek wel of je op een powerplate lag die je op de sportschool hebt. Zo trilde de motor van de boot. Wie weet vallen we er nog van af😅. Het was een leuke laatste (bonte) avond op de veerboot. Er waren heel veel Engelse  motormuizen op de ferry onderweg naar de TT in Assen. Wat een volk zeg. Geweldig feest weer. Ook was er een groep wielrenners uit het Westland. Zij hadden in Wales gefietst. Ook leuke gasten. Dus weer een hoop nieuwe mensen ontmoet. En we gingen als laatste de bar uit. Dus gelukkig was het nachtje kort in onze privé sauna.😰

We werden gewekt via de intercom dat we Rotterdam naderden en dat het ontbijtbuffet geserveerd werd in het restaurant  Heerlijk om zo wakker te worden. Verslapen kan niet op deze manier want de tijd is weer 1 uur later als in de UK. We eten en ik koop nog wat taxfree presentjes voor mijn mannen thuis. Leuk om te zien vanaf het dek hoe de Pride of Rotterdam de Port van de wereldhaven binnenvaart. We zien de terminals waar neef werkt. De zeehondjes liggen op een klein strandje. De landtong. Hoek van Holland. Gaaf hoor. En wat een entree is het. Toch wel trots op deze stad.😍

Dan moeten we naar het cardeck. Na ons zijn er gister ontzettend veel motoren bij gekomen. Wat een gaaf gezicht. Ook hier bloedheet. En we moesten de motor zelf lossjorren en voor laatste keer de tassen erop. Dan rijden we met alle motoren van het dek af. Echt kicken. Achter ons gaat er nog wel een motor onderuit op het gladde dek. Hij wordt geholpen door het toegesnelde personeel. Hopelijk valt het mee.

IMG-20220625-WA0000

We rijden via Oostvoorne om nog even af te tanken met Shell V-Power. Dat heeft de motor wel verdiend na die ruim 3200 km. Hij heeft het weer super gedaan. Dan gaan we nog even langs wat trouwe volgers van onze OMGreislogger. Even naar mijn schoonvader die op zijn balkon staat te zwaaien. Ik heb wat Engelse drop voor hem wat ik omhoog gooi en wat helaas op het balkon van de onderburen terecht komt. 🙄Hij had een positieve zelftest dus is even in quarantaine.

20220625_094352

Nog naar Rieneke die  in winkel werkt in Oostvoorne.  Dank voor de koffie. 😘We gaan nog even naar de ouders van Gerko  hoi en weer gedag te zeggen. Maar eerst even kijken hoe de tarwe van Gerko er bij staat in de polder. Beter dan in Engeland.🤩. En dan naar mijn huis. De hond is buiten zinnen en Arjen en de jongens zijn ook weer blij. En thuiskomen is altijd fijn. We drinken nog een bakkie en vertellen nog wat mooie reisverhalen.

Dan gaat Gerko de motor thuisbrengen. Hij bedankt Arjen voor het lenen van mij die 12 dagen. En Arjen bedankt op zijn beurt Gerko voor het veilig thuisbrengen! Ik geef neef een dikke knuffel en dank hem ook voor het mooie OMG-avontuur en de veilige kilometers onder soms zware omstandigheden. Het zit er weer op deze reis. Jullie allemaal bedankt voor het volgen van onze roadtrip.😘

20220623_173224

OMG Only Marja&Gerko.😜

1. Dick:
    25 juni 2022
    Het was de moeite waard
  2. Dineke:
    25 juni 2022
    Top dat jullie weer goed thuis zijn en lief dat jullie naar pa zijn gaan zwaaien. Rina zal vast ook blij zijn met de dropjes.
    Zal weer afkicken worden van jullie dagelijkse verhaal. OMG, op naar de volgende keer!! XXX
  3. Jeannet:
    26 juni 2022
    Fijn dat jullie werr veilig thuis zijn. Het was weer prachtig om te lezen. Ben alweer benieuwd waar de volgende reis naar toe gaat en verheug me er weer op. Bedankt voor de mooie verhalen en idd succes met afkicken allebei!!😍