Dag 11 van Cemaes Bay in Wales 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 naar ferry in Hull in 🇬🇧 (420 km)

24 juni 2022 - Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk

Ik heb het vannacht gewoon druk gehad. Ik droomde dat ik de burgemeester van Wales was geworden.😂. Niet dat ik daar spannende ambtshandelingen in had te verrichten. Nee ik had net werk met climate control in onze kamer. Ik had weer het allergrootste bed voor mezelf terwijl Gerko het kleine bed had. We wisselen dit bijna eerlijk af. Soms zijn er uitzonderingen in de kleine lettertjes van onze statuten.😜 Maar goed eerst heb ik halverwege de nacht de deur gebarricadeerd van licht vanaf de gang met de kussens die over waren.

IMG-20220624-WA0005

Ik was aan het begin van de nacht al omgedraaid en met mijn hoofd aan het voeteneind gaan liggen om nog beetje wind te vangen van de openstaande ramen. Daarom ook de deur van de badkamer wijd open gezet. En het dekbed eruit gehaald. Maar halverwege de nacht ging de wind opsteken vanaf zee.  Dus het werd kouder en alles klapperde. Gerko had nergens last van en sliep heerlijk door. Ik het raam op kier gezet en ook het rolgordijn. De badkamerdeur ook op kier gezet. Weer mijn bed in en toch maar mijn dekbed gepakt en weer andersom liggen. Toen ging de deur van de badkamer klapperen. Dus weer op het toilet  geklommen om het velux dakraam dicht te doen. Pff eindelijk had ik het allemaal geregeld maar lag ik klaar wakker.🙄 Gelukkig nog de slaap kunnen vatten. Rond 9 uur zitten we vaak op de motor zo ook vandaag. Na goed ontbijt.

IMG-20220624-WA0007

We moeten van de Ierse zee naar de Noordzee het Verenigd Koninkrijk oversteken van west naar oost. We rijden vanaf hotel door een soort van duinen over het eiland waar we op zitten. Prachtig door kleine paadjes. Het is een mooie starter.

20220624_090819

Over een oude brug gaan we verder Wales in.. in de verte zien we gebergte. Gaan we toch nog een toegift krijgen. En ja hoor even later rijden we door een prachtig gebied in Wales: het Snowdonia gebergte.

20220624_100659

Ik ben verliefd geworden op Wales. Na Schotland en Ierland is ook dit prachtig. We rijden ruim 100 km en stoppen bij een forellen visvijver voor een bakkie. Dit keer niet zelf gezet. Ik pak even een moment voor mezelf als de zon even doorbreekt. Het was een zware nacht als burgemeester.😜

IMG-20220624-WA0009

We rijden nog steeds binnendoor. Veel oude stadjes maar ook rotondes en verkeerslichten. Eerst oranje voor je groen krijgt. De namen in Wales staan ook tweetalig op de borden. In het Welsh niet uit te spreken met soms 4 of 5 medeklinkers achterelkaar. We komen door Chestr in het Verenigd Koninkrijk.🇬🇧. Met de zwart/witte huizen. Echt heel leuk dat vakwerk.

Collage_2022-06-24_17:47:52

De spits begint vroeg en het wordt warmer. Dus we kiezen voor een stuk motorway. Lekker rijwind. De magen beginnen te knorren en we kokkerellen onze late lunch. Na alle ballys in Ierland eten we satéballys met brood. Héérlijk.

20220624_151532

We rijden nog een stuk binnendoor maar kiezen toch later weer voor de M62 naar Leeds en later Hull. We zijn niet de enige. We staan nog in de file ook. Gelukkig hebben we speling zat.

20220624_162513

Ruim op tijd komen we bij de ferry aan. Deze is ruime tijd geleden besproken al. We krijgen onze boardingcard en mogen het ruim in rijden. Dus zitten op tijd aan ons biertje. Met 420 km dik verdiend. Ze gingen niet makkelijk vandaag. Op naar Rotterdam. Trossen los!

IMG-20220624-WA0013

1. Dineke:
    24 juni 2022
    Slaap lekker vannacht al is dat niet moeilijk na zo hard werken. Goede reis op weg naar huis en behouden vaart! XXX
  2. J.van Zante:
    25 juni 2022
    Jullie hebben genoten,,en komt er eind aan deze mooie reis,,,kunnen jullie weer afvinken,,,veilige KM,s naar huis,,,😘
  3. Bessy:
    25 juni 2022
    Wat een geweldige belevenissen weer.
    Dank je wel voor het meegenieten en zeker ook het meelachen.
    Welkom thuis en ik ben al benieuwd naar de volgende trip 😘
  4. Ina tramper:
    25 juni 2022
    Ik heb besloten: ik ga ook een neef met een motor zoeken!!
  5. Jeannet:
    25 juni 2022
    Bedankt voor alle mooie verhalen en geniet van de laatste dag😘