Dag 10 weer veilig thuis na Tour de France van 3600 km

23 juni 2021 - Zuidland, Nederland

De verwarming van de badkamer op de hoogste stand en alle natte zooi er in om te drogen. Het leek wel een sauna daarbinnen. Wij hadden een lekkere koele kamer met goede bedden en dus heerlijk geslapen. Het is droog vanochtend maar dat geldt niet voor alle spullen. Voor het eerst deze tour trek ik een lange broek onder mijn motorbroek. We zullen veel snelweg rijden vandaag. Lekker warm! We rijden het eerste stuk tot Maastricht binnendoor hadden we bedacht. Nog even genieten van de natuur en de lage bergen. Hier nog regelmatig babyhaarspeldbochtjes dus nog even lekker hangen in de bochten. Het is heiig dus helaas kunnen we niet optimaal genieten van de vergezichten. Ook Luxemburg is mooi.

20210623_094700

Over een polderweg rijden we uit het kleinste land van de Benelux België binnen. Dat merkte  we niet aan de douanepost die er stond of aan borden! Nee de weg veranderde van een geplaveid wegdek in een hobbel de bobbel wegdek. Slecht onderhoud dus. Goed voor de nieren! Ook de Belgen zijn ze in de ban van het voetbal. Overal Belgische vlaggen om de rode duivels te supporteren.

20210623_104315

Op een gegeven moment komen we dichter bij Luik en wordt het mistig. We rijden veel al over industrieterreinen met verkeerslichten dus niet echt leuk. We besluiten de navigatie van de motor op autosnelwegen te zetten en naar Nederland, naar huis te gaan. Nu vertoont de oude navigatie (nog van de vorige motor) de laatste tijd wat mankementen. Ondanks het kalibreren door neef gaat hij zijn eigen gangetje. Dus wij willen de autoweg maar de BMW leidt ons dwars door het centrum. Maar ook echt een stadstour. Dus een paar keer over de Maas. langs de kerk aan de voorzijde en even later aan de achterzijde. Langs paleis van justitie en wat niet meer.

20210623_113016

Door winkelstraten. Heel Liège gezien. Dus hoef ik ook niet meer heen. We besluiten de borden "toutes directions" maar te volgen en ontsnappen uit de drukte.

20210623_112056

20210623_112848

Eindelijk op de autosnelweg en weer Nederland in. Waar een pont geen brug is en bonjour een shop in het benzinestation. Ik doe precies 17 kilometer met een Napoleon dropbal. Maar niet op bijten dan. Je moet wat onderweg. 😜We gaan even langs bij moeders en Dick in Rumpt. Die waren blij verrast.

20210623_144249

Lekker meegegeten en dan de laatste etappe naar ons eigen eiland. Fijn om Arjen en de jongens en een dolblije Hunter te zien. En om traditioneel af te sluiten pakken we een koud biertje. We proosten op de prachtige rit van vandaag van 380 km en op de in totaal 3600 veilige km die Gerko gereden heeft deze Tour de France!

20210623_160240

1. Geert:
    23 juni 2021
    Bedankt voor het meebeleven van jullie reis. Hopelijk gaat de OMG volgend jaar weer van start en dan naar Schotland. Kan niet wachten😁
  2. Trudy:
    Prachtig reisverhaal. Dankjewel
  3. Rieneke:
    23 juni 2021
    Fijn dat jullie weer heel thuis zijn zal jullie verhalen missen!!!
  4. Bessy:
    24 juni 2021
    Welkom thuis, fijn dat jullie weer heelhuids zijn terug gekomen ( m.u.v. de navigatie dan misschien 😜) en bedankt voor het meereizen. Ik heb er weer van genoten. 😘
  5. Jeannet:
    24 juni 2021
    Schitterend reisverhaal, mooie foto's en video's. Super bedankt voor het meebeleven. Was een spannend dagje met die regen!!! Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Eerst nog lekker lang nagenieten en dan óp naar de volgende planning!!!! Dan geniet ik weer graag mee 😍
  6. Dick:
    Tot de volgende reis
  7. Patricia:
    24 juni 2021
    Wat een mooi reisverhaal, fijn dat jullie weer goed thuis zijn. Bedankt voor de tour de France