Dag 9 Veel meren, veel regen en nog meer

22 juni 2021 - Bourscheid, Luxemburg

Vannacht paar keer wakker geworden. De avond klok is in Frankrijk tot 23 uur maar om half 2 was er nog rumoer op de straat. Vervolgens door de warmte op de kamer!😰 Vanavond een kamer met airco! Spreken we af.En in de vroege ochtend de regen! En volgens buienradar zouden we nog meer krijgen vandaag. Op het gemak gegeten en rustig nog wat koffie gedronken. Als het droog is vertrekken we. We hebben de route van de receptionist gehad en die leidt ons langs de Lacs (meren) van de Jura. Je waant je in Schotland aldus Google. Nou komen we daar toch nog een keer. We hopen dat de boottocht die naar dit jaar is overgeboekt nog wordt teruggegeven dmv een voucher🙏.

20210622_173359

Het is weer prachtig. Weer heel ander gebergte hier. Met bomen als broccoli aan de bergwand. Dan plots weer een stuwmeer. Het water is groen. Dit stuwmeer zorgt voor waterkracht en levert energie voor veel huishoudens. Hoe slim. Je verwacht het monster van Lochness elk moment.

20210622_101440

De weggetjes worden smaller maar ook leuker. Lijkt wel een fietspad waar we over hobbelen. Er steekt een eekhoorn over, gestoord door ons....de enkele passant. On our way to Dijon. Het is zeker geen snelweg. 😂. We komen door dorpjes met maar 10 huizen. Een leuke route. Misschien komen we nog langs een wegrestaurant grappen we melig. Weg restaurant!😂😂😂

20210622_103613

De lucht verandert in grijs naar bijna zwart. Inmiddels weer op een N-weg uitgekomen. En dan zetten ze de schuif open boven van het stuwmeer in de hemel. Het komt in één klap naar beneden. Alsof er emmers water over ons heen gegooid worden. Ook van tegemoetkomende vrachtwagen emmers van onderen.😰

20210622_100741

Als je denkt aan doorweekt....we waren in 15 minuten nog natter dan dat. Binnen door rijden is niet meer leuk. We gaan de tolweg op en blèrren richting Nancy. Het wordt gelukkig droog halverwege. Dus we picknicken nog onderweg met cup of soup en een croissant.

20210622_135026

We kunnen lekker wat kilometers maken. Een suicadabele duif ontwijken we beiden flitsend met 130 km. En even later gaat de kraan weer open. We waren net wat opgedroogd. 😰

20210622_104417

We tanken heel goedkoop net over de grens met Luxemburg. Onderweg in de tunnel boek ik een kamer. Rijdende weg met 110 km de cvc code opzoeken van mijn mastercard....multitasking.😅 We komen nog in een paar files. Ach ja joh we zijn toch al nat. En als het niet zou regenen zou het prachtig zijn  hier. Ik film nog een stukje. Zoveel regen hebben we deze vakantie nog niet gehad. Dus moet ook vastgelegd. We komen aan bij het hotel. Prachtig aan het water!😅 Op mijn zitting een klein Lacje als ik afstap.😂

20210622_202707

Ik sop in mijn schoenen naar de receptie. Bij het inchecken heb ik zulke koude handen dat ik mijn gegevens niet leesbaar kan schrijven. Airco is er gelukkig niet😜. En terwijl neef een biertje drinkt in de bar, kom ik bij in het warme bad. Wat een dag! Ook dit weer meegemaakt. We proosten bij het eten op de veilige maar natte intensieve 530 km deze dag. Morgen weer naar huis! Hopelijk is alles weer een beetje opgedroogd dan.🙏

20210622_182652

1. Trudy:
    22 juni 2021
    Mooi verhaal van jullie reis.
  2. Dick:
    22 juni 2021
    Wat een regen maar wel weer een mooi verslag van deze kletsnat dag
  3. Herman Ten Velde:
    23 juni 2021
    Jaren in de Jura met vakantie geweest! Hele mooie omgeving!
    Jullie hebben weer een mooie herinnering opgedaan (ook met en door de regen). Pakken ze jullie niet meer af! Zeg maar tegen je neef dat hij wel een hele mooie motorfiets heeft. Mooie toerfiets!
  4. Henk van Hal:
    23 juni 2021
    Zijn weer geweldige verhalen en prachtige foto's Marja, bedankt voor het delen!
    Kijk al uit naar volgend jaar.
    Ik hoop voor jullie dat Schotland door kan gaan. Was voor mij de mooiste motorrit ooit.