Atlantic Road, Trollstigen, haarspeldbochten, Geirangerfjord sneeuw en ijsschotsen.

22 juni 2019 - Skjåk, Noorwegen

Het zat vanochtend allemaal beetje tegen in ons moderne huis voor 1 nacht. Allereerst de douche met allerlei standen, massages en douchekoppen. Eer je dat door hebt en je de shampoo hebt uitgespoeld staat alles blank🙄. Om 8 uur stond Gerko voor de deur bij de overbuurman, de lokale supermarkt, voor verse broodjes. Gaat hij pas om 9 uur open 😏. Inmiddels proberen koffie te zetten met een prachtig George Clooney koffiemachine. Eer we hem aan de praat hadden😫. Ik had water in iets gedaan waar het aan de achterkant uitkwam...heel het keukenblad blank. 😅Gerko vond op YouTube een filmpje hoe het werkte. Was nog niet eens lekker ook.

Nespresso what else🙄

Om 9 uur terug naar de winkel. Nog geen vers brood. Dus knackerbröt, beleg en sinaasappelsap gekocht. We proosten met de jus d' Orange op de nieuwe dag vol nieuwe belevenissen en nemen een grote slok. Gatverdamme...🤮. Is het oranje aanmaaklimonadesiroop wat je moet verdunnen...😂😂. En het regent ook nog! Dat belooft wat. Eén voordeel de kleding is droog van gister.

Alles droog gekregen

Op naar de kust voor een van de mooiste route van Noorwegen. De Atlantic Road. Net 2 weken te laat want James Bond was er net geweest voor opnames voor zijn nieuwe film. De zon breekt door en mooie blauwe luchten. Wat een geluk. Het is er prachtig. Een paar eilandjes worden door bruggen met elkaar verbonden. Het is echt de moeite waard.

Atlantic Road

Daarna richting de Trollstiegen oftewel de Trollentrap. Een berg met veel haarspeldbochten en watervallen. Echt gigantisch. We zien onder aan de berg een trol op een motor. Grappig.

Trol op motor

Het is nog steeds prachtig weer. Fijn al die bochten en de weg droog. We slingeren omhoog en het is (nog) lekker rustig. Als we boven staan hebben we een mooi uitzicht op het dal met de vele kronkels.

Trollstigen

En we zien ook de chaos met de bussen en de campers die elkaar bijna niet kunnen passeren in de bochten.

Chaos en file in de bochten

We gaan via de andere weg terug. Veel sneeuw en meertjes. Ook hier veel bochtenwerk. We zitten op 800 meter hoogte dus dat valt mee. Mooie foto's in de sneeuw gemaakt.

Met motor in de sneeuw

We rijden richting geirangerfjord. Een heel diep fjord waar 7 watervallen (de gezusters) naast elkaar naar beneden kletteren. Ook hier lekker veel haarspeldbochten. Inmiddels is het wel gaan regenen. Maar met de nieuwe band rijden we veilig omhoog. We kijken naar beneden in het diepe smalle fjord en zien bootjes en auto's alsof we in Madurodam zijn zo klein.

Geirangerfjord

De boot blijkt later als we beneden komen een gigantisch cruiseschip te zijn. We rijden verder en gaan de bergen in. Het regent nog steeds en het is inmiddels maar 4 graden. Hier ook weer meer sneeuw. Dan komen we op 1100 meter bij een bergmeer aan. Hier drijven de ijsschotsen nog op. Geweldig gaaf gezicht.

Meer met ijsschotsen

Foto laten maken door een Duitser met ons op de motor bij dit meer. Staan de wielen er niet op...🤣.

Zonder wielen op foto 🙄

Maar wat een belevenis. Ik kan niet stoppen ook met filmen en foto's maken. En dat kan alleen met blote handen. En met 4 graden is dat echt afzien. "Ik hoop dat er even geen mooie dingen komen meer". Maar het blijft mooi! 🤩 Als een fata morgana doekt er plots een hotel op in de middle of nowhere. Prachtig! Hier blijven we vannacht. Met verkleumde handjes check ik in. Overal brandt het haardvuur in het hotel. Zo sfeervol.

Bij het haardvuur

We eten uitgebreid van het dinerbuffet. Kletsen met 2 Zeeuwen die in een Oldtimer (Morgan) rondreizen. Super gezellig. Morgen lekker ontbijt en weer door met de reis. Wat een dag vandaag. Het begon met een valse start maar oh wat hebben we veel gezien en gedaan. En weer 245 km gereden en 2 pontjes. En bij die ene konden we net mee. Geluk.

Net mee op de pont in hoekje

Uiteindelijk een dag met een gouden randje. Mooie herinneringen gemaakt. Tot morgen!

Atlantic Road met de hoge brug tussen ons in

1. Marian Groeneveld:
    23 juni 2019
    Geirangerfjord schitterend moet je gezien hebben in Noorwegen.
    Wij genieten met jullie mee
  2. Marja:
    2 juli 2019
    Ja wat steil en diep hè...en de kleur can dat water. Zo mooi. Dank voor volgen. Naar Groningen was iets dichterbij.😂
  3. Dineke:
    23 juni 2019
    Mar, ik ben blij dat je ook voor ons allemaal zulke koude handen verdraagt...Want wat is het indrukwekkend!!
  4. Marja:
    Graag gedaan. 😘
  5. Willem van Luijk:
    23 juni 2019
    Wow wat een genot om jullie avontuur te volgen zo mooi in 2008 de elanden en Trolle Route gereden samen met de kids
    Maar wat spannend op de motor
    Geniet er nog van gisteren Arjan nog gesproken op de trekkertrek dat het zo n mooie rit is bedankt weer voor je blog en foto s
  6. Marja:
    2 juli 2019
    Gaaf om alles dan te herkennen...Gaaf om die trollenroute te rijden. Ook in de file gestaan ? Wat een chaos. 😱
    Dank voor volgen. Je bent noordkaap deskundige. 😘
  7. J.van Zante:
    Wat een avontuur ... 😘😘
  8. Marja:
    2 juli 2019
    Dat kun je wel zeggen.. 😎
  9. Anita Buitendijk:
    23 juni 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer.😊😊 ik ga het dadelijk missen.. uitkijken en nog veel plezier x
  10. Marja:
    😘😘
  11. Jeannet:
    23 juni 2019
    Ik heb er geen woorden voor, ik geniet elke dag weer meer, heb het gevoel dat ik er zo ook een beetje bij ben!!!! Wat een helden zijn jullie❣❣❣
  12. Marja:
    2 juli 2019
    Haha. Gerko is een held dat hij ons veilig thuis heeft gereden.
  13. Ina tramper:
    23 juni 2019
    Wat een ontzettend mooie natuur. Het lijkt wel of je de foto's fotoshopt. Wat een mooie heldere kleuren!
  14. Marja:
    2 juli 2019
    Ja het is net niet echt...maar niks aan gefotoshopt. Misschien dat neef hem iets gecorrigeerd heeft qua horizon.😂
  15. Rieneke Kleijwegt:
    Wat een avontuur weer OMG😂
    Vooral die koffie en siroop😂
    De foto’s lijken wel ansichtkaarten ongelooflijk zo mooi.
  16. Marja:
    2 juli 2019
    Ja die siroop proef ik nog....😝
  17. Corrie hollaar:
    23 juni 2019
    Vandaag, bij toeval de vader van Gerko gezien op een verjaardag in Abbenbroek. Leuk jullie verslag te lezen. Dubbel zo leuk, als je die rit ook gedaan hebt met de camper.
  18. Marja:
    2 juli 2019
    We hebben veel campers gezien. 😁