Nog een week en dan gaan we.

4 juni 2019

Weeronline is de meest bezochte app op dit moment bij me. Het weer is op de Noordkaap niet al te best. Vorige week nog ijzel en 2 graden. Dat is op de motor niet fijn. Maar de dagen na Pinksteren is in Zweden het weer wel goed en daar moeten we doorheen. Droog en rond de 20 graden. Dan maar daar rondjes rijden... Nee ons doel is de Noordkaap! Hoe zijn we op dit avontuur gekomen?

Vorig jaar zijn we samen op de motor naar de Alpen en de Pyreneeën gereden. Een koninginnenrit. Daar begon Gerko al over zijn volgende droom om naar de Noordkaap te gaan. Maar 6500 km achterop de motor is geen kattenpis. En daar moet je zeker 2 weken voor uittrekken. Lang gewikt en gewogen (ben een weegschaal hé). En thuis over gehad met Arjen. Op een gegeven moment de knoop doorgehakt. Dit is een unieke kans. Een once in a lifetime! We gaan het gewoon doen. Gerko zijn idee gingen we uitwerken! Hoe gaan we rijden, welke ferry's nemen we? We keken naar ervaringen van andere motorclubs. En daarbij kwam de oprichting van onze tweepersoons motorclub. ;-)

We hebben dus 3 ferry's besproken en verder ongeveer de route. Slaap en verblijfplaatsen zijn niet geboekt. Booking.com wordt onze vriend. En er schijnen onderweg van die trekkershutten te zijn waar je primitief kunt bivakkeren. Omdat er niet overal (weg)restaurants zullen zijn op onze routes, nemen we voor zekerheid een klein gaspitje mee. Voor een bakkie koffie te zetten of iets warm te maken. Voor mij die altijd luxe op vakantie gaat, is dat letterlijk uit mijn comfortzone. Zo komen er elke keer weer spullen bij die mee moeten of handig zijn. EHBO kistje, knijpers om je natte zooi op te hangen. Ook maar een waslijntje. En wasmiddel. En muggenspul (schijnen pitbull muggen te zijn daar). Een powerbank. Een wereldstekker. Een oogmasker omdat het niet nacht wordt boven de poolcirkel en ik toch wil slapen. Een aanhangwagen achter de motor zou een idee zijn....  Neef had trouwens ook nog een ander idee. Zo stuurde hij deze foto van een BMW met wel heel veel koffers. Hieronder is een foto van internet...

Dit is grapje....niet onze motor

Dat je dat met je neef doet? Zo een reis op de motor samen! Ja dat zal ik me onderweg misschien ook wel eens afvragen.... Maar er zit meer achter. Weet je ik ben (een) enig kind. Ik had dus vroeger geen broertje of zusje. Ik logeerde vroeger regelmatig bij mijn tante Bets en ome Huug. En niet alleen omdat ze een manege hadden. Bij mijn oma en opa kwam je ook altijd je neefjes en nichtjes tegen en speelde je met elkaar. Ook op verjaardagen in de familie. En zo heb je dus dezelfde roots. En dat schept een band. En aan een appelboom groeien gewoon geen peren. In je DNA zitten ergens dezelfde genen en normen en waarden. Daarbij komt dat Gerko mijn vader ook vanaf vroeger heeft gekend en dat is fijn om dan met elkaar over mijn pa, die al 24 jaar overleden, is te kletsen. Daarnaast zijn we allebei levensgenieters en plukken we dag. Vol gas genieten is ons motto. Dus daarom dus ga ik met mijn neef deze uitdaging aan! Nog een week en dan gaan we.

1. J.van Zante:
    4 juni 2019
    Hoi lieve nicht.en Gerko..maak je mooie droom waar...in gedachte reis ik met je mee..stel niks uit wat je vandaag kan doen...vindt het heel stoer en knap van je..wens je jullie een avontuurlijke reis...ennen uitkijken😘😘
  2. Ina tramper:
    4 juni 2019
    Lief vriendinnetje, Het is bijna zover. Maarrrrr eerst nog de Paardenmarkt met de overheerlijke speklapjes!! Ennnn wat de motor met koffertjes betreft: doe maar niet ben bang dat dat niet goed gaat komen. Weet je nooit meer je spullen terug te vinden;-)
    Motor mus god tur!!
  3. Esther van der Poel:
    4 juni 2019
    Onwijs gaaf dat je dit gaat doen!! Heel veel plezier en ga er samen met neef van genieten!! (Esther de dochter van Bart)
  4. Alice:
    6 juni 2019
    Een mooie oefenrit gehad en volgende week voor het "echie". Heel veel plezier, ik ga via je blog meegenieten van jullie onwijs gave reis☀️😁. Geniet er van!
  5. Jan Mollers:
    10 juni 2019
    Hoi Mar en Arjan wat gaan jullie een mooi avontuur tegemoet. Ik wens jullie een hele mooie en veilige reis en ben heel benieuwd naar jullie avonturen. Grts Jan
  6. Marja:
    2 juli 2019