Proefrit voor avontuur Noordkaap!

26 mei 2019 - Heenvliet, Nederland

Neef Gerko en ik gaan naar de Noordkaap op de motor! Dus vandaag een proefrit met volledige bepakking. Op de koffers zitten nu tassen vastgemaakt. Dus als je eenmaal zit, zit je in een fauteuil. Maar er achterop komen is met je motorpak aan en lompe motorschoenen een soort vogelnestje maken in de ringen in een robocop pak. Gelukkig kan ik me aan Gerko erop trekken. En daar gaan we....! Inmiddels is het gaan regenen. Maar goed de kans dat we het niet droog houden in Scandinavië is ook aannemelijk. Dus een goede generale.

Slecht weer bij proefrit

We rijden over Flakkee richting Brabant en ook met de bui mee zien we op buienradar. Dus tijd voor een pitstop. Eraf komen uit mijn comfortabele zitstoel valt niet mee. Mijn afsprong scoort niet de prijs voor elegantie. We eten lekker wat en gaan verder. En zie daar de blauwe lucht! Eindelijk. Ik moet naar Noorwegen echt meer aan want echt warm heb ik het niet. We gaan richting Baarle Nassau/Hertog. Zo grappig de ene kant Belgisch en de andere Nederlands. We maken nog een foto van de grens die dwars door de Zeeman koopt. Vroeger was het een kroeg en als je biljartte dan liep de bal van Nederland, België en weer terug. Grappig! We scoren nog wat asperges daar in de buurt en weer door.

Selfie tijdens proefrit

Ik heb mijn zinnen gezet op een Bossche bol. Dus naar Den Bosch. Daar stoppen we bij een restaurant waar het terras bomvol zit. Maar serieus! GEEN Bossche bol. Hoe bestaat het? Ben ik daar die motor voor afgestegen? Alsof je in Limburg bent en er geen vlaai is bij de koffie. Teleurgesteld drink ik mijn koffie. Het leuke gesprek met onze buurman (ook een motorrijder) maakt alles goed. Hij wijst ons de weg naar de bakker Jan de Groot waar ze de allerlekkerste bollen verkopen. Dus met dit overheerlijke lekkernij voor thuis in de koffer gaan we weer door. Hopelijk komen ze beetje heel aan! 😅

Jan de Groot

Daarna zo snel mogelijk naar huis voor de verjaardag van opa van Marion die 99 jaar werd vandaag. Via de Biesbosch om de files te vermijden. En gelukkig een pontje! Ik ook mijn zIn. In Scandinavië zullen we nog meer pontjes hebben. Yeah. Zin in ons avontuur!

Op pontje bij de Biesbosch

1. Trudy:
    2 juni 2019
    Ik ga je graag volgen.
    Een fantastische reis toegewenst samen. Mooi aventuur
  2. Jeannet:
    6 juni 2019
    Super goede reis, veel plezier en rij voorzichtig🎉😎🎊