Mooie ontmoetingen met oude bekenden!

17 juni 2020 - Seeboden, Oostenrijk

Het meeste is nog nat als we het aan doen. Dus ik doe zakjes om mijn sokken voor ik in mijn schoenen ga. Thermogoed aan! En de binnenvoering gaat in mijn motorpak. Ik wil het niet nog een keer zo koud krijgen. Als we ontbijten regent het nog steeds. Het ontbijtbuffet is trouwens wel erg coronaproof! Alles is apart verpakt. De broodjes, de plakjes kaas, stukjes komkommer....alles! Wel erg lekker!

We vinden de Duitse Alpenstrasse na lang zoeken. Best aardig maar door de regen en de lage wolken zijn de vergezichten niet zo mooi. We besluiten de snelweg verder te nemen naar Oostenrijk. Als we die eindelijk bereiken staat er een enorme file. We mogen zelfs de snelweg niet op van de politie. We zetten de navigatie op binnendoor richting Filzmoos. Hier gaat neef al 20 jaar heen met wintersport. Inmiddels is het droog geworden trouwens. 😎.De motor voert ons door mooie weggetjes en langs verlaten ski-oorden. Zie video!

In Filzmoos bezoeken we de plekjes waar Gerko altijd komt. Nu alles groen ipv wit. Helaas kunnen we één berghut niet bereiken door een afgesloten slagboom. Langs een andere kunnen we heen glippen en gaan of the road de berg op. Hier gaan ze normaal met de paardenslee naar boven in de winter! Het is er prachtig. In de sfeervolle berghut gebruiken we de lunch. Veel wandelaars nu.

Filzmoos Unteralm

We bezoeken nog kennissen (blij verrast) waar ze verblijven met de wintersport en kletsen even bij onder genot van bakkie koffie. We kunnen hier ook blijven slapen maar we hebben een bijzondere spontane uitnodiging gehad om te overnachten in Oberallach! Van Ron Vrolijk. Jaren met hem gewerkt als ruiter bij de Bereden Politie. Hij zat op onze reislogger de route te bekijken en zag dat die precies langs hun huis in Karinthië liep. Dus kwam hij op lijn. Hoe gaaf! De weg voerde ons over een smal landweggetje naar boven op een berg met prachtige vergezichten. Hoe krijgen ze het gevonden. Het ontvangst is aller hartelijkst. We gaan eerst aan het koude bier in hun eigen Stube (ja echt zo gaaf) en we raken niet uitgepraat. Dan een rondleiding in hun mooie huis met voor ons een eigen appartement met alles er op en er aan. Onze natte kleren van de dag ervoor hangen we in de stookkamer. Linda heeft goulash gemaakt en onder het genot van Tiroler muziek zitten we nog heel lang na te kletsen tot diep in de nacht. Zo gezellig! Daarom gister geen verslag!😊