Km gevreten, pontje, umleitungen, grootste wijnvat en eigen dixi

20 juni 2020 - Burgen, Duitsland

Nog even genieten van het prachtige uitzicht vanuit onze kamer vanochtend. En als je het hele raam open doet dan is het net een schilderij.

Ons uitzicht in Dornbirn met uitzicht op 3 landen

Onze kleren zijn droog geworden ondanks dat we het drooghok van Linda en Ron niet hadden. Oh ik had daar mijn sokken vergeten in het stookhok...appte Ron. Ik laat altijd wel een souvenir achter. Mijn sokken komen nu in de Fisher Stub'n bij Ron te hangen als aandenken bij onze foto meldde hij 😅. Hopelijk wast hij ze eerst.🤣

We rijden heel lang langs de Bodensee. Wat is dat ding groot zeg.... Neef heeft hem ooit met een veerboot overgevaren naar Zwitserland toen hij nog op de vrachtwagen zat. Jaloersmakend! Ten eerste een pont (ben ik fan van)en ten tweede in Zwitserland schijnt de zon, zien we! En bij ons in Duitsland zien we dreigende wolken en gaat het regenen.

De Bodensee

Ons plan was om door het zwarte Woud terug te rijden en daarna de Weinstrasse te volgen, beide toeristische routes. Maar beiden dat is te veel van het goede allemaal binnen door. Dus we moeten kiezen! Wijn of de bomen????? Die keuze is snel gemaakt.😂 zeker als neef belooft dat we het grootste wijnvat van de wereld gaan zien. 🍷

Grootste wijnvat ever

We proberen de Weinstrasse te volgen maar de Duitsers hebben weer Umleitung na Umleitung. Ik heb honger en ik moet plassen na ong 300 km. Neef belooft te stoppen als we iets geschikts zien. Dan plots een veerpontje. Yeah!!!! Helaas valt mijn rijnreisje in het water door een enorme hoosbui. Na regen komt zonneschijn en vinden we een plekje om te eten en te plassen. We gaan off the road naar een windmolen midden in een tarweveld. En hoe krijgen we het gevonden er staat een propere dixie bij. Dus ik hoef niet in de tarwe te gaan zitten. Er zit zelfs wc papier in het hokje. Gerko maakt de kippensoep waarvan de bouillon al dagen heeft getrokken in het blik en ik maak het broodje gezond.

En een toilet

Lunch onder de windmolen

Hierna weer een omleiding en maken we er de Snelweinstrasse van. Langs de snelweg ook veel wijnranken te zien. Bij de Moezel gaan we binnendoor onder de brug door waar we een week geleden nog over reden.

Snelweg over de Moezel

We zoeken een hotel aan de rivier de Moezel met terrassen vol wijnranken. En drinken geen wijntje maar een lekker koud biertje aan het water. Dat hebben we wel verdiend na 570 km op de teller vandaag. Morgen weer naar huis.

Proost aan de Moezel

1. Dick:
    20 juni 2020
    Tot morgen middag soep is dan klaar😘goede reis morgen
  2. Daniella de Regt:
    20 juni 2020
    Leuk hoor Marja en een goede reis naar huis.
  3. Sandra de Zwaan:
    20 juni 2020
    Wat een gave reis en super mooie foto's.... Wens jullie een goede reis terug......
  4. Trudy:
    20 juni 2020
    Wauw wat een mooie belevenis weer.
    Geniet er nog van.
    Morgen mooie reis naar huis en de soep van je mams😘😘
  5. Jeannet:
    20 juni 2020
    Goede reis!! Super jammer dat het weer voorbij is. Jullie hebben het weer fantastisch gehad. Bedankt voor de mooie verhalen 😘
  6. Geert:
    21 juni 2020
    Goede reis terug. Blijf jullie volgen en zie al weer uit naar volgend jaar. Schotland?
  7. Henk van Hal:
    21 juni 2020
    Doe er nog een paar dagen bij joh, ik ga je verhalen missen.
    Goede reis!