Dag 2 OMG Balkantour: we laten de trailercombinatie achter bij de boer

14 juni 2024 - Seeboden, Oostenrijk

Gisteravond  hebben we op de camping voor of eigenlijk onder de daktent een paar potjes domino gespeeld. Nog even het water gevoeld van het meer....kkkkoud..... en stukje gelopen. Daarna het smalle steile  trapje op omhoog naar de slaaptent. Weer een experience erbij. Ik heb nog nooit gekampeerd en zeker niet boven op een auto. Het was best fris geworden in de avond maar als een larve in een cocon lig ik heerlijk warm in mijn slaapzak. Omdat we 4 uur al op waren, zijn we zo onder zeil.

Het is ontspannen wakker worden met de vogeltjes om je heen in een tent. Gelukkig hoefde ik in de nacht niet naar de plee en dat steile trapje af. Het is namelijk  goed kijken waar je je voeten zet en je moet er achteruit af met je kont dus naar achteren. Toch maar even mijn spijkerbroek aan gedaan. De buurman zat toen we aan kwamen al eersterang te kijken hoe neef behendig in een keer de trailer combinatie neer zette. En hoe handig en snel de daktent werd opgezet. Dus nu zat hij al klaar om mij op mijn aller charmants uit de tent te zien komen....kont naar achter....NOT dus. Daarna met de toilettas naar de douche.....het heeft wel wat. Ik neem op de terugweg de beloofde broodjes mee en neef had koffie gezet.  We bakken een strammermax ( eieren en spek) en klappen de tent weer in.

We gaan richting Oostenrijk. Veel stau bij de tunnels bij Salzburg. In de verte zien we de bergen ruiger worden en sneeuw op de toppen. We warmen onderweg met ons één pittertje de knakworstjes op. Neef heeft een speciaal windschermpje gekocht om er omheen te zetten. Dus geen last van de wins. Daarna door naar Ron en Linda. Met Ron heb ik vroeger gewerkt als ruiter bij de Bereden Brigade. Hij woont nu al 5 jaar in Karinthië. 4 jaar geleden zijn neef en ik ook al bij ze langs geweest tijdens een tour door de Alpen. We mogen nu de trailercombinatie bij een buurman parkeren. Op zijn boerenerf staat hij veilig. De motor wordt uiteraard eerst uit zijn stal gehaald. Hij heeft nog niets gedaan vandaag behalve gefungeerd als droogrek voor de handdoeken.

We zitten heerlijk buiten in de zon met uitzicht op de bergen. We drinken wat biertjes en kletsen gezellig bij. Ron speelt op zijn accordeon nog wat Oostenrijkse liedjes en we eten een blauwe hap in de Stube. We slapen bij hun in huis. Dus vanavond geen steil trapje op voor naar bed te gaan. Morgen gaan we verder met de motor naar het Zuiden. Follow the sun.☀️

1. Dineke:
    14 juni 2024
    Oh, en in je korte broek, jaloers!!
    Het eten en drinken zit weer goed als altijd, genieten Xxx
  2. Rieneke Kleijwegt:
    15 juni 2024
    Heerlijk verhaal weer kijk uit naar dag 3🤗
  3. Jeannet:
    15 juni 2024
    We genieten weer heerlijk mee, wat een avontuur weer. Heel veel plezier😎

Jouw reactie