Dag 1 Balkantour OMG. 950 km gesmokkeld over de snelweg

13 juni 2024 - Bad Endorf, Duitsland

We zijn vertrokken voor de motortrip naar de Balkan. En dit jaar smokkelen we eerlijk gezegd wel. Want we gaan het eerste gedeelte met de auto. Daarachter een aangepaste paardentrailer met daarin de paardenkrachten van de motor.  En zo rijden we over de snelweg richting het zuiden van Duitsland voor onze eerste pitstop. We vertrekken om 4 uur in het holst van de nacht. Toch nog uitgezwaaid door Arjen en één wakkere zoon. Dus niet achterop bij neef maar gezellig naast hem in de landcruiser. Ik voel me nu ook een beetje voorzitter van onze club. Het is het eerste gedeelte van de trip op wat vrachtwagens na ontzettend rustig op de snelweg. De zon wordt aangekondigd door een pastel kleuren pakket. Als we de grens over zijn worden ook de Duitsers wakker. Toch rijden we soepel over Frankfurt richting Neurenberg. Onderweg een hetelucht ballon die vredig zich mee laat voeren met de weinige wind. We eten in de auto wat en drinken een coffee to go na het tanken. Het paard is braaf in de trailer. Pas om 12 uur gaan we buiten op een bankje zitten om de klaargemaakte pannenkoeken op te smikkelen. Vroeger kreeg ik die vaak mee van mij  moeder als ik op schoolreis ging. Het is trouwems de hele dag al prachtig weer.

We dachten misschien bij de Chiemsee (bekend van het meer waar de alternatieve 11-stedentocht wordt geschaatst) onze eerste overnachting te pakken. Ik check buienradar en precies ligt er een regengebied over deze streek. We besluiten vòòr die bui te blijven en zoeken een camping op aan de Simssee. Want dat had ik nog niet verteld we hebben op het dak van de auto een daktent. Dus zijn zelfvoorzienend. We rijden binnendoor richting Rosenheim. In de verte gloren de Alpen. En inderdaad donkere luchten er voor. Hopelijk kloppen de weergoden en blijft het op onze uitgekozen plek droog. Het venijn zit in de staart want we moeten een klein tunneltje onderdoor. Voor de zekerheid meet Gerko de trailer op om te voorkomen dat we met een cabrio verder moeten😜. Het past en houden zelfs 40 cm over. Daarna op 500 meter voor de camping borden van een gesloten verklaring. Zo nieuwgierig (of brutaal) als we zijn rijden we toch zachtjes door.  De weg blijkt onder water te staan. Teruggaan is geen optie. De wc en het koude biertjes lonken teveel. We rijden behoedzaam door de enorme plas.

De camping heeft nog een prachtig plekje aan het meer voor ons vrij. Eerst maar eens  biertje voor we de tent opzetten. Maar voor ik het weet heeft neef de tent al opgezet. Ons kamertje voor de eerste nacht. Nu nog eten scoren. Er is geen restaurant op de camping. Maar uitgerekend vanavond verkoopt een mannetje forellen aan een stok op de BBQ gebakken. Met aardappelsalade en een krakelingbroodje erbij een heerlijk maaltje. We kunnen nog heerlijk lang buiten zitten in het zonnetje. Morgen richting Oostenrijk.

1. Geert:
    13 juni 2024
    👍Goede reis verder. Af en toe een bui tijdens de reis met het stalen paard in de trailer is niet zo erg dus. Daarna als ie eindelijk zijn benen kan strekken moet het dan het liefst wel droog blijven.
  2. Dineke:
    13 juni 2024
    Wat een geluksvogels zijn jullie, voor zo'n avondmaal rijd je graag door het water!
    Proost lieverds en slaap lekker later Xxx
    Enneh, morgenochtend een duik om wakker te worden denk ik.....
  3. Dick:
    13 juni 2024
    Op naar morgen voor een nieuw verhaal

Jouw reactie