Testrit voor de OMG Balkantour

9 juni 2024 - Zuidland, Nederland

Vandaag een proefrit gemaakt met de motor. Donderdag is het weer zover: dan start ons jaarlijks motortourtje met motorclub OMG (only Marja & Gerko). Deze keer gaan we naar de Balkan. We hebben nog nooit zo weinig voorbereiding gedaan. Nu zijn we na 7 jaar ook wel een ervaren motorbende. Er kwam gewoon niet veel van vergaderen. Maar we hebben wel een tof en grof plan en een doel! Ons streven is om Griekenland aan te doen. 🇬🇷. Als is het maar om even een ousootje te drinken of een heerlijk souflaki met tsatiki te eten.😋. Maar de weg er heen wordt nog prachtiger.

Vandaag een klein rondje in Nederland. En met de molens van Kinderdijk, de blauwe luchten met witte wolken en ondergelopen uiterwaarden wordt het niet Hollandser. We hebben prachtig weer. Gerko probeert zijn nieuwe zitting uit. Ik pas mijn eigen motorpak weer. Met min 15  kilo zit hij als gegoten. Niet meer het oude TE grote pak van neef aan. Mijn hoofd is niet gekrompen dus mijn helm zit nog steeds niet als gegoten. Bij mijn moeder en Dick drinken we koffie. Gerko pakt mijn helm aan en drukt en trekt hier en daar en daarna zit hij wel iets beter.😅

We hebben maar liefst 3 pontjes vandaag. We rijden door de natte Biesbosch. Maar goed dat hier de boerderijen op terpen staan. Bij ons nichtje Claudia in de hoekse waard hebben we ook nog een pitstop. Effe bijgekletst en weer door. En inderdaad maar goed deze proefrit want de sensor van de voorband gaf een storinkje.  Waarschijnlijk moet het batterijtje vervangen. We maken nog een lijstje met wat to do komende dagen. Donderdag 4 uur in de vroege ochtend haalt neef me op! OMG on Balkantour.🏍

1. Bessy:
    9 juni 2024
    Leuk weer.. ik kijk weerzie naar de verhalen
  2. Geert:
    9 juni 2024
    Leuk om jullie weer te mogen volgen. Hopelijk goed weer en mooie belevenissen. Zie de verhalen met smart tegemoet.
  3. Dineke:
    10 juni 2024
    Lieverds, ik verheug me op jullie tour en op het mee kunnen rijden door jullie verhalen.
    Goede reis!! Xxx
  4. Dick:
    We gaan jullie volgen
  5. J.van Zante:
    10 juni 2024
    Hoi Marja en Gerko,,, veillige km,s.geniet weer van dit mooi e avontuur,,,😘
  6. Rieneke Kleijwegt:
    12 juni 2024