Dag 3 OMG van Oostenrijk naar Slovenië

15 juni 2024 - Leskovec pri Krškem, Slovenië

We vertrekken na een heerlijk ontbijt bij Ron en Linda vandaan op de motor. Ik met mijn nieuwe geleende fluorescerend gele helm. Hij is een maatje groter en voelt al veel beter dan de vorige. Het is prachtig weer en belooft alleen maar mooier te worden. We rijden op snelwegen vermijden richting Weizelsdorf. Hier moet de Sledgehammer eind juli met een tractorpulling optreden. Neef gaat dan ook mee met de Sledgehammer! Even op verkenning. Eerst een stuk langs rivier de Drau. Dan komen we in Weizelsdorf. Veel aanplakbiljetten van het circus maar niks van de trekkertrek te vinden. We vragen het aan de pompbediende. Deze vertelt ons precies waar het terrein is. Er staat nu nog gerst dus er is nog niks te zien.😊

We stellen de navigatie in op Zagreb in Kroatië.  De eerste haarspeldbochten komen er aan bij de Loiblpass. Het is er prachtig. In de Loibltunnel passeren we de grens van Oostenrijk/Slovenië.  Weer een nieuw land. We rijden langs de stad Lubljana en rijden binnendoor door het oude Joegoslavië.  Je ziet veel oude onbewoonde huizen met de kogelgaten in de muren. Dan rijden we op weg met links weer een riviertje. Er is weinig verkeer. Een paar automobilisten die we tegen komen maken drukke handgebaren naar ons. Het lijkt wel of ze ons om willen laten omkeren. Toch rijden we door.  We zien wel! Dan inderdaad borden dat het afgesloten is. Er staat een grote vrachtwagen op de weg die met een hoogwerker aan het werk is. We rijden door tot de wegversperring om dan toch maar te keren. Dan wenkt een wegwerker dat we wel mogen doorrijden. Maar past het wel? Heel voorzichtig rijdt neef langs de vrachtwagen en de vangrail. Aan beide kanten 1 cm over. Het scheelt een hoop omrijden.😅

In de schaduw eten we het lunchpakketje dat we van Linda meegekregen hadden. Ik moet even liggen op het bankje. Ik heb zo slecht geslapen omdat ik vreselijk aan het hoesten ben. Van Linda ook een heksendrankje meegekregen voor de keel. Onderweg kopen we lekkere kersen. Het is inmiddels 26 graden geworden. We besluiten in Slovenië te overnachten. Geen zin om in Zagreb in een grote stad te zijn. Achteraf een goede zet want met het EK verliezen  de kroaten van Spanje. Zit je tussen al die balende supporters. We rijden  in Krsko ( niet uit te spreken die medeklinkers) langs een hotel. De motor mag binnen staan en er zit een leuk terras bij. We drinken eerst zoals altijd een koud biertje. We bestellen wat fingerfood erbij. Daarna een powernap en frissen we ons op voor het diner. Er is nog een motorclub die buiten zit te eten. De Hells angels uit Zürich.  Ze blijken ook te logeren in het hotel. Misschien nog wat ervaringen uitwisselen met ze😜.

1. Dick:
    16 juni 2024