Verslag jaarvergadering

27 juni 2019 - Zuidland, Nederland

Het is weer even wennen om thuis te zijn. Kan mijn draai nog niet helemaal vinden. Heel fijn om na 14 verschillende bedjes in mijn eigen bed te slapen. Top om bij mijn mannen weer te zijn. Handig zo een kleine tas mee....klein wasje maar. En Arjen had de was lekker bijgehouden thuis. Alles is daar ook lekker door en goed gegaan. Ik had toch nog teveel mee genomen  Handdoeken niet gebruikt. Overal, ook de eenvoudigste slaapplekken, hadden ze handdoeken. Gerko heeft vandaag zijn motor gepoetst en een nieuwe voorband er onder laten doen. Was ook echt nodig.

Motor weer schoon

Gisteravond alle spullen weggebracht bij neef.  Het kasboek opgemaakt met alle grootboekrekeningen. Sommige reizen zijn onbetaalbaar door de herinneringen. Dit was er zo één. We hebben de foto's/videos terug zitten kijken op grote scherm. Weer erg gelachen! Het filmpje van dat rendier op de weg (waarvan we toen dachten dat het een eland was)....Ik begon toch wel enigszins te 'panikeren' volgens Gerko 😱 "Geef gas!!!! " 😂. En een filmpje off the road als we door een kuil gaan...dan hoor je een kreet van me...oefffff! De lucht uit mijn longen...😅. Dus even weer terug geweest door de vele foto's. Want door dat we zoveel mooie dingen hebben gezien, vergeet je ook wel eens wat! Zoals de douchekop die voor zichzelf begon na die vreselijke regendag. Toen hadden we echt het slechtste weer ever.

Kapotte douche

Als agendapunt op de jaarvergadering kwam ook ons gasbrandertje ter tafel. Wat waren we blij met dat ding. Soms kwam je echt niks tegen onderweg en hoe lekker als je dan wat warm kan maken in een bushokje (we hebben een trend gezet) of op een mooie plek. En het scheelt je gewoon ook geld.

Macaroni 2.0

We waren op alles voorbereid. Alle pillen voor het geval dat! Ik heb 2 keer een reispil op voor de kleine ferry's langs de westkust. Daar kan het wel op te keer gaan! En ze hebben geholpen want we reisden vlot door, voor op schema!  😜. Dag eerder thuis in Nederland.

En we zijn weer op Hollandse bodem

Voor de motor hadden we ook alles bij ons maar gelukkig niet nodig gehad. Het enige was die achterband dat die echt plat en glad was geworden. Dat was niet gepland en verwacht. Ook omdat er 2 nieuwe op waren gegaan vlak voor de vakantie. "Moet je makkelijk redden!" Aldus de motorzaak. 😅. Verder heeft de BMW 1200 GS Adventure het super gedaan. Met nadruk op Adventure!

Met motor in de sneeuw

We zijn onderweg veel motorclubs tegen gekomen die georganiseerd met elkaar waren vertrokken. Maar elke groep had al iemand "verloren" door een ongeluk(je). Met motor en al van de weg geblazen door de wind na tegemoet komen van een bus. 😫. Veel schade ....gelukkig viel letsel mee. Iemand gevallen en motor op hem gekomen bij parkeren😅. En we stonden op de boot met een motorrijder (behorende bij groep uit Holland) met lekke band. (Nu hadden we daar wel wat voor bij ons). Wat een gedoe😏. En onderweg zagen we nog een motor liggen helemaal totallos. Politie er nog bij. Ambulance was net weg. Je bent gewoon kwetsbaar op de motor. En het hoeft niet altijd aan de bestuurder te liggen. Door een fout van een andere weggebruiker kan het ook slecht aflopen.  Maar Gerko heeft ons ruim 6400 km veilig gereden door weer en harde wind. Super trots op mijn neefje!

Neef in Finland

Daarom zat ik veilig achterop en kon ik foto's maken van alles wat we zagen. Sommige beetje scheef omdat het niet altijd eenvoudig is op een rijdende motor. Nu kan neef met zijn IPhone heel makkelijk foto's rechtzetten of kalibreren zoals hij het noemt🙄. Altijd strijd over onze gsm. Ik fervent Samsung gebruiker en hij zweert bij IPhone. Dus soms maakte ik expres scheve foto's zodat hij in de avond als ik nog "druk" met mijn blog was....de foto's horizontaal kon zetten. Had hij ook wat te doen.😂

Beetje scheef

Dus als je scheve foto's ziet in deze blog...dan sliep neef waarschijnlijk al. Goed voorbeeld doet goed volgen. Dus lag Gerko ook soms even op een bankje net zoals ik mijn momentje pakte. Hoewel het op de motor ook goed ging. Soms stiekem achter mijn zonnebril. Maar dan moet je  niet knikkebollen.....TOK tegen Gerko zijn helm.😅. "Je zit toch niet te slapen hè....Ik heb al 10 elanden gezien! 🙄."

Goed voorbeeld doet goed volgen

Powernap  op bankie

Stelletje zwervers zijn we ook geweest de afgelopen weken. We hebben nog net niet in bushokjes of onder de brug geslapen. 🤪

Even momentje voor zichzelf

We komen tot de conclusie dat onze reis naar de Noordkaap geslaagd is. Doel bereikt! Missie geslaagd. Maar de weg ernaar toe en terug was nog mooier. Bedankt voor het volgen van onze reis. Zo hebben we jullie allemaal een beetje meegenomen. Groetjes van de globetrotters. Tweepersoons OMG. Only Marja &Gerko.