Verslag jaarvergadering

27 juni 2019 - Zuidland, Nederland

Het is weer even wennen om thuis te zijn. Kan mijn draai nog niet helemaal vinden. Heel fijn om na 14 verschillende bedjes in mijn eigen bed te slapen. Top om bij mijn mannen weer te zijn. Handig zo een kleine tas mee....klein wasje maar. En Arjen had de was lekker bijgehouden thuis. Alles is daar ook lekker door en goed gegaan. Ik had toch nog teveel mee genomen  Handdoeken niet gebruikt. Overal, ook de eenvoudigste slaapplekken, hadden ze handdoeken. Gerko heeft vandaag zijn motor gepoetst en een nieuwe voorband er onder laten doen. Was ook echt nodig.

Motor weer schoon

Gisteravond alle spullen weggebracht bij neef.  Het kasboek opgemaakt met alle grootboekrekeningen. Sommige reizen zijn onbetaalbaar door de herinneringen. Dit was er zo één. We hebben de foto's/videos terug zitten kijken op grote scherm. Weer erg gelachen! Het filmpje van dat rendier op de weg (waarvan we toen dachten dat het een eland was)....Ik begon toch wel enigszins te 'panikeren' volgens Gerko 😱 "Geef gas!!!! " 😂. En een filmpje off the road als we door een kuil gaan...dan hoor je een kreet van me...oefffff! De lucht uit mijn longen...😅. Dus even weer terug geweest door de vele foto's. Want door dat we zoveel mooie dingen hebben gezien, vergeet je ook wel eens wat! Zoals de douchekop die voor zichzelf begon na die vreselijke regendag. Toen hadden we echt het slechtste weer ever.

Kapotte douche

Als agendapunt op de jaarvergadering kwam ook ons gasbrandertje ter tafel. Wat waren we blij met dat ding. Soms kwam je echt niks tegen onderweg en hoe lekker als je dan wat warm kan maken in een bushokje (we hebben een trend gezet) of op een mooie plek. En het scheelt je gewoon ook geld.

Macaroni 2.0

We waren op alles voorbereid. Alle pillen voor het geval dat! Ik heb 2 keer een reispil op voor de kleine ferry's langs de westkust. Daar kan het wel op te keer gaan! En ze hebben geholpen want we reisden vlot door, voor op schema!  😜. Dag eerder thuis in Nederland.

En we zijn weer op Hollandse bodem

Voor de motor hadden we ook alles bij ons maar gelukkig niet nodig gehad. Het enige was die achterband dat die echt plat en glad was geworden. Dat was niet gepland en verwacht. Ook omdat er 2 nieuwe op waren gegaan vlak voor de vakantie. "Moet je makkelijk redden!" Aldus de motorzaak. 😅. Verder heeft de BMW 1200 GS Adventure het super gedaan. Met nadruk op Adventure!

Met motor in de sneeuw

We zijn onderweg veel motorclubs tegen gekomen die georganiseerd met elkaar waren vertrokken. Maar elke groep had al iemand "verloren" door een ongeluk(je). Met motor en al van de weg geblazen door de wind na tegemoet komen van een bus. 😫. Veel schade ....gelukkig viel letsel mee. Iemand gevallen en motor op hem gekomen bij parkeren😅. En we stonden op de boot met een motorrijder (behorende bij groep uit Holland) met lekke band. (Nu hadden we daar wel wat voor bij ons). Wat een gedoe😏. En onderweg zagen we nog een motor liggen helemaal totallos. Politie er nog bij. Ambulance was net weg. Je bent gewoon kwetsbaar op de motor. En het hoeft niet altijd aan de bestuurder te liggen. Door een fout van een andere weggebruiker kan het ook slecht aflopen.  Maar Gerko heeft ons ruim 6400 km veilig gereden door weer en harde wind. Super trots op mijn neefje!

Neef in Finland

Daarom zat ik veilig achterop en kon ik foto's maken van alles wat we zagen. Sommige beetje scheef omdat het niet altijd eenvoudig is op een rijdende motor. Nu kan neef met zijn IPhone heel makkelijk foto's rechtzetten of kalibreren zoals hij het noemt🙄. Altijd strijd over onze gsm. Ik fervent Samsung gebruiker en hij zweert bij IPhone. Dus soms maakte ik expres scheve foto's zodat hij in de avond als ik nog "druk" met mijn blog was....de foto's horizontaal kon zetten. Had hij ook wat te doen.😂

Beetje scheef

Dus als je scheve foto's ziet in deze blog...dan sliep neef waarschijnlijk al. Goed voorbeeld doet goed volgen. Dus lag Gerko ook soms even op een bankje net zoals ik mijn momentje pakte. Hoewel het op de motor ook goed ging. Soms stiekem achter mijn zonnebril. Maar dan moet je  niet knikkebollen.....TOK tegen Gerko zijn helm.😅. "Je zit toch niet te slapen hè....Ik heb al 10 elanden gezien! 🙄."

Goed voorbeeld doet goed volgen

Powernap  op bankie

Stelletje zwervers zijn we ook geweest de afgelopen weken. We hebben nog net niet in bushokjes of onder de brug geslapen. 🤪

Even momentje voor zichzelf

We komen tot de conclusie dat onze reis naar de Noordkaap geslaagd is. Doel bereikt! Missie geslaagd. Maar de weg ernaar toe en terug was nog mooier. Bedankt voor het volgen van onze reis. Zo hebben we jullie allemaal een beetje meegenomen. Groetjes van de globetrotters. Tweepersoons OMG. Only Marja &Gerko.

Missie geslaagd

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Geert:
    27 juni 2019
    Bedankt voor de mogelijkheid jullie zo te volgen. Ben al weer benieuwd naar waar de reis volgend jaar naar toe gaat.
  2. Marja:
    1 juli 2019
    Ja Geert zou voor jou ook leuk tripje zijn.....camper mee. 😎
  3. Greet van Eijbergen:
    27 juni 2019
    Wat een mooie verhalen heb je opgeschreven. Het was een genot om ze te lezen. Blij dat jullie zo genoten hebben en weer heelhuids thuis zijn gekomen
  4. Marja:
    1 juli 2019
    Ja het doel was de Noordkaap en veilig thuis komen ons hoofddoel.
  5. Dick:
    27 juni 2019
    Bedank jullie. we zaten elke avond te wachten op jullie verhaal
  6. Marja:
    1 juli 2019
    En een keer kwam het in de ochtend....hopelijk ben je wel gaan slapen. 😂
  7. Diane Kabbedijk:
    27 juni 2019
    Was erg leuk jullie te volgen op deze reis!
  8. Marja:
    Graag gedaan Diane! Groetjes van ons! 😘
  9. Truus v Bodegom:
    27 juni 2019
    Wat heb ik genoten v jullie verslag!!!
  10. Marja:
    Dank je wel!!!!
  11. Daniella de Regt.:
    27 juni 2019
    Het was er leuk,mooie foto’s en video’s,fijn dat jullie weer thuis zijn.
  12. Marja:
    1 juli 2019
    Ja het was een grote legpuzzel waar we door heen reden! 😍
  13. Marian Groeneveld:
    27 juni 2019
    Bedankt we hebben net als jullie genoten van de reis😘
  14. Marja:
    Graag gedaan! 😘
  15. Trudy:
    27 juni 2019
    Wat een geweldig verhaal van jullie super reis. Heerlijk meegenieten hoor.
    Liefs😍😎
  16. Marja:
    1 juli 2019
    Dank voor het volgen en fijn dat je het ook mooi vond. 😘
  17. Monique:
    27 juni 2019
    Wat een prachtige reis en wat heb ik genoten van je verhalen. Was er bijna bij 😃😃
  18. Marja:
    1 juli 2019
    Graag gedaan. Wat er al niet in die koffer kan! 🤪
  19. Corrie hollaar:
    27 juni 2019
    Wat een schitterende reis was dit. Jullie zullen er lang van blijven genieten. Tot ziens !!!!!
  20. Marja:
    1 juli 2019
    Ja dat zijn mooie herinneringen.
  21. Lenie Vermeer:
    27 juni 2019
    Met heel veel plezier iedere dag gelezen ,of je er zelf bij was ,en vooral de humor 👍👍dank je wel
  22. Marja:
    1 juli 2019
    Ja we hebben erg veel lol ook gehad. Als je om kwart voor 8 al in een deuk achter op de motor zit....😂😂
  23. Jet:
    27 juni 2019
    Fantastische reis gehad met jullie twee. Meestal kwam je blog net voor het slapen gaan. Zo droomde ik 's nachts verder. Bedankt voor het delen van de belevenissen. Op naar de volgende reis.
  24. Marja:
    Ja was fantastisch. Dank voor het volgen. 😘
  25. Dineke van Hennik:
    28 juni 2019
    Bedankt, dat we mee mochten reizen met jullie.
    Genoten van je verhalen. Nu weer lekker bij je mannetje en de kids aan de Drieendijk.
  26. Marja:
    1 juli 2019
    Ook weer fijn! Of je wandelt of op de motor rijdt. Er is altijd wat te beleven. Je moet het willen zien en contact niet schuwen. 😘
  27. Arie en Dien:
    28 juni 2019
    Arie en Dien Het prachtig Marja bedankt.
  28. Marja:
    👍😘
  29. Ina tramper:
    29 juni 2019
    Een daverend applaus voor de chauffeur, dat alles zo goed verlopen is!! En natuurlijk ook voor de reisblog/vlogster, anders hadden wij geen mooie verhalen en foto's!! Zo zie je, taken verdelen en gebruik maken van elkaars talenten.XX
  30. Marja:
    Ja precies. Andersom had niet goed gekomen. 😅
  31. Jeannet:
    30 juni 2019
    Super bedankt voor het meebeleven. Jullie zijn GRANDIOOS!!!!🏆🏅☘🌷
  32. Marja:
    1 juli 2019
    Dank je wel! Graag gedaan!