Maanlandschap, Noordkaap en doel bereikt!

16 juni 2019 - Honningsvåg, Noorwegen

De ijzeren luiken van onze patrijspoorten kunnen dicht geschroefd zodat het lekker donker is in onze hut. We zetten de wekker om vannacht er uit te gaan voor de middernachtzon. We varen op open water dus we zouden het kunnen zien.... als het onbewolkt is. Het schip gaat enorm te keer dus ik waggel naar boven. Nu weet ik waarom die leuningen in de gangen zitten. Ik lijk wel bezopen! Helaas is het beetje bewolkt. Nog steeds een rare gewaarwording dat het licht is rond middernacht. Maar niet gezien waar we de wekker voor hadden gezet.

Middernachtzon bewolkt

We slapen wat uit deze keer en gaan in korte broek, shirtje en teenslippers naar het onbijt. Dat is echt super luxe en uitgebreid. We tafelen lang want we kunnen met onze motor toch pas van boord als de boot is aangemeerd. En in Honingsvag ligt hij 4 uur vast. Dus we hebben geen haast. De passagiers die cruisen gaan op excursie naar de Noordkaap met de bus. Ze staan massaal te wachten bij de uitgang van de boot met dikke jassen, mutsen, wanten en sjaals. Komen wij aan op onze Birkenstocks en korte broek. Je had die blikken moeten zien.....We liggen in een deuk. 😂

Motor van de boot

Eenmaal uitgescheept rijden we gelijk naar de Noordkaap. Die 30 km er heen is al genieten. Het lijkt of we op een andere planeet terecht zijn gekomen. Of de maan! Geen bomen meer. Rotsen, meertjes, beetje gras, sneeuw en kuddes rendieren....geen elanden!😅. We kronkelen omhoog. Veel campers, bussen en motoren. Gerko zwaait naar de motors. Ik naar de Nederlandse campers! Dat waren er niet heel veel. En samen zwaaien we naar de fietsers. Om ze aan te moedigen! Want de wind is enorm en maar 4 graden. Gevoelstemperatuur nog kouder! En ik weet het want ik heb de hele weg zonder handschoenen gereden om te filmen en foto's te maken. Zo mooi!

Prachtig maanlandschap

En dan zijn we er! We parkeren de motor en omhelzen elkaar. We did it! Euforie, trots, opluchting en alle andere emoties komen er allemaal uit. Yeah!!!! We lopen naar het monument waar ook wij, net als iedereen op de foto willen. Zo gaaf! We hebben het gewoon gedaan in 5,5 dag! Doel bereikt!

Yes we did it

We lopen naar de rand van de steile rots en kijken in de verte naar de ruige zee en de horizon. Wat een bijzonder moment om op deze dag daar op het noordelijkste puntje van Europa te staan. Vaderdag en de sterfdag van mijn paps. Ik hou het niet droog. Neef begrijpt het...Samen janken we! Mijn pa...zijn oom is daarboven zeker heel trots op ons! En heeft net als vele anderen met ons meegereden! 😍! Dankbaar.

Steile rotsen bij de Noordkaap

1. Jeannet:
    😘😘
  2. Greet van Eijbergen:
    16 juni 2019
    Wat een mooie verhalen en wat een belevenis. Geweldig
  3. Dineke:
    16 juni 2019
    Hmm, volgens mij hebben jullie ook contacten gelegd met de Kerstman en zijn vrouw. Ik zorg dat ik met Kerst bij jullie ben🦃🐧🕊😄
    Al het andere over korte lijntjes en gaten in je hart hebben we al eerder gezegd😍
  4. Petra Huismans:
    16 juni 2019
    Het is jullie gelukt !! 💪Super knap gedaan 👍. Wat een pracht verhaal weer en wat een emoties 😘 goeie mooie terug reis en voorzichtig !
  5. Rieneke Kleijwegt:
    17 juni 2019
    Het is jullie gelukt kanjers!!💪🏼
    En nog wel op een bijzondere vooral speciale dag.....enne ff lekker janken mag hoor wat een belevenis😘
  6. Anita Van der Hulst:
    17 juni 2019
    Wat een mooie ervaring en mooie tocht.
    Veel plezier nog samen 🏍😎.
    Goeie reis verder😘
  7. Daphne: