Laatste etappe, bloedheet, aalscholver en pitstop in Rumpt

25 juni 2019 - Zuidland, Nederland

We zouden gisteren in het restaurant van het hotel eten ware het niet dat er geen schnitzel op de kaart stond. Dus toch maar even Stade in. Een Hanzestadje met vesting er om heen. Echt heel gezellig. Allemaal terrasjes en oude huizen met houtvakwerk. Leuk haventje en ook 2 hele oude kranen. De voorlopers van waar Gerko nu werkt bij de ECT.

Stade

We hebben een heerlijke snitzel op en hebben nog een drankje gedaan in een strandstoel. 😎. 2 avonden geleden dronken we nog een biertje bij de open haard. Wereld van contrasten.

In een strandstoel

We leggen nog een kaartje in het hotel en gaan dan onze broeikas in...uh hotelkamer.

Vanochtend vertrekken we na het ontbijt om 9 uur. Dan zijn we in Bremen na de ochtendspits. Dat hebben we goed ingecalculeerd. Het rijdt als een trein in die Heimat van 'onze'  BMW. Hij ziet er niet meer uit. Vuil, overal dode vliegjes en geleefd. We maken een foto als hij op de 6000 km staat van deze trip. En dan zijn we nog niet thuis.😅

In Duitsland passeerden we de 6000 km deze rit

We kunnen lekker doorrijden op de Autobahn. Maar het is saai! Dus we schreeuwen (want praten lukt niet bij 130 km) met elkaar om de tijd te doden. "Grote stad is Ausfahrt met al die afslagen!" En we liggen weer in een deuk. "Wonen in Laggebeck allemaal lachenbekjes?". "Is vast een wijk in Ausfahrt."😂😂😂. Echt heel flauw maar de km gaan hierdoor sneller. Voor we het weten zitten we in Nederland.

Ausfahrt (enorme stad In Duitsland)😂😂

We tanken, drinken een koud blikje cola. Het is echt niet normaal met 35,5 graden. Mijn bounty in de motorkoffer is vloeistof geworden. Eerder was het een koelkast nu een heteluchtoven. Eergisteren reden we nog met 2 graden. Wat een contrast. Bij mijn moeder in Rumpt hebben we de tweede pitstop. Ze is blij verrast ons te zien. En oh wat is die lieverd bezorgd geweest over ons. Zo ver weg...en op de motor.

Bij mams op bezoek

We gaan voor de laatste etappe richting huis. Het is nu echt bloedheet. Ik vind op een gegeven moment een manier om te verkoelen. Ik trek mijn handschoenen uit en ga met mijn armen beetje wijd uit zitten. Een soort aalscholver. De wind stroomt dan door mijn mouwen door naar mijn rug. Mijn motorjas wordt opgeblazen met koele lucht. Ik zit als een Quasimodo achterop. Het moet een gek gezicht zijn. Ik hou het niet lang vol. Bang dat ik als een luchtballon opstijgt en/of stik van het boordje wat strak om mijn nek gaat zitten. Maar lekker is het wel af en toe. 🤣

We komen op ons eigen eiland. Neef vroeg nog of ik nog een pontje wil vandaag? "Ik kan geen boot meer zien"!!😅. We tanken bij de Shell vlak bij huis voor de laatste keer. We kopen een ijsje en gaan naar mijn huis. Daar worden we enthousiast ontvangen door een dolblije Hunter en Erik. Arjen is werken en Bjarne zwemmen. We hebben vandaag 518 km gereden. En in totaal ruim 6400 gereden naar de Noordkaap en terug. Tjemig wat een avontuur. En wat hebben we mooie dingen gezien onderweg en meegemaakt.  We nemen traditiegetrouw één drankje op de goede afloop. Veilig weer thuis. Morgen heeft de twee persoons motorclub hun jaarvergadering. Dan kijken we nog even terug op deze fantastische reis. De notulen van deze vergadering zullen we morgen hier publiceren met nog nooit eerder vertoonde foto's ....😂